پارک جنگلی سیسنگان کجاست؟ امکانات + راه و نقشه سفر

هانیه ولی زاده
3 ماه پیش
پارک جنگلی سیسنگان کجاست؟ امکانات + راه و نقشه سفر

در این مقاله از 2نبش قصد داریم شما را با مشهورترین پارک‌ جنگلی ایران یعنی پارک جنگلی سیسنگان آشنا کنیم. جنگل سیسنگان یکی از زیباترین و متنوع ترین جنگل‌های ایران از لحاظ پوشش گیاهی است که در نزدیکی شهر نوشهر و در جاده نوشهر- نور واقع شده است. جنگل سیسنگان با چشم‌اندازی زیبا، امکانات تفریحی و رفاهی فوق العاده به یکی از مقاصد گردشگری محبوب بین مردم تبدیل شده است. قرار گیری در کنار دریا و گستردگی سیسنگان دو ویژگی بارز این پارک جنگلی به شمار می‌آید. اگر میخواهید بدانید سیسنگان کجاست و چه امکاناتی دارد. خواندن ادامه این مقاله به شما توصیه می‌شود.

سیسنگان کجاست؟

با شنیدن نام پارک جنگلی سیسنگان این سوال مطرح می‌شود که سیسنگان کجاست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این پارک در 27 کیلومتری جاده نوشهر به نور قرار دارد. سیسنگان در حقیقت یک پارک جنگلی است که در سال 1344 به بهانه حفظ و نگهداری گونه‌های گیاهی و جانوری تاسیس شد. خوب است بدانید جنگل سیسنگان تنها ذخیره‌گاه شمشادها در کل خاورمیانه است و انواع درختچه‌های خشبی و علفی در این پارک جنگلی یافت می‌شوند.

به دلیل استقبال بی نظیر مردم از جنگل سیسنگان، امکانات رفاهی و تفریحی زیادی در این پارک ساخته شده است. همانطور که عنوان شد  دسترسی همزمان به ساحل و جنگل از دلایل محبوبیت این پارک جنگلی است. جالب است بدانید هم اکنون جنگل سیسنگان بهترین پارک‌ جنگلی و ساحلی شمال ایران محسوب می‌شود.

 

مسیر و نقشه دسترسی به جنگل سیسنگان

برای دسترسی به جنگل سیسنگان باید وارد جاده نوشهر- نور شوید و پس از طی مسافت 27 کیلومتر تابلوی ورودی جنگل سیسنگان نمایان می‌شود. جنگل سیسنگان از شمال به دریای خزر، از غرب به روستای توسکاتک، از جنوب به کوه‌های البرز و از شرق به روستای صلاح‌الدین کلا منتهی می‌شود. در نقشه زیر مسیرهای دسترسی به جنگل سیسنگان مشخص شده است.

 

آب و هوای پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان در تمام فصول سال آب وهوای مناسبی دارد و به دلیل اینکه سیسنگان در تمامی فصول سال جاذبه های منحصر به فرد و خاص خود را دارد، نمی‌توان زمان خاصی برای سفر به این جنگل را تعیین کرد. لازم است بدانید از مناطق کم ارتفاع تا مناطق کوهپایه ای پارک جنگلی سیسنگان از درختان بلند تشکیل شده است.

آب و هوای سیسنگان در فصل بهار معتدل و نسبتا گرم است. پیشنهاد می‌شود در این فصل حتما به جنگل سیسنگان سر بزنید تا از حس نشاط و شادابی فصل بهار در این جنگل سرسبز بهره‌مند شوید. در فصل تابستان دمای هوا در مناطق ساحلی سیسنگان گرم و بشدت شرجی است اما نگران نباشید هرچقدر به مناطق مرتفع نزدیک شوید از شدت شرجی بودن هوا کاهش می‌یابد و دمای هوا معتدل و خنک تر می‌شود.

در فصل پاییز دمای هوا کاهش می‌باید و آب و هوای جنگل سیسنگان در این فصل بسیار دلپذیر است و تماشای درختان زرد پاییزی حال وهوای دیگری دارد. در فصل زمستان دمای هوا بسیار کاهش می‌باید و شاهد بارش برف در ارتفاعات جنگل سیسنگان هستیم. پیشنهاد ما به شما برای سفر به سیسنگان، فصل بهار و اردیبهشت ماه است اما از تجربه مشاهده جنگل سیسنگان در فصل پاییزهم نباید غافل شوید.

 

امکانات تفریحی و رفاهی پارک جنگلی سیسنگان 

از آنجا که سیسنگان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی شمال ایران است، برای رفاه حال گردشگران و مسافران، امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری در این پارک ساخته شده است. از جمله امکاناتی که در این پارک جنگلی وجود دارد به شرح زیر است:

امکانات تفریحی و رفاهی پارک جنگلی سیسنگان

  • آلاچیق
  • رستوران
  • کافه
  • پلاژ آقایان و بانوان
  • زمین بازی فوتبال و والیبال ساحلی
  • زمین بازی کودکان
  • سرویس‌های بهداشتی
  •  محوطه اسب‌سواری
  • سفره‌خانه
  • نمایشگاه منابع طبیعی
  • نمایشگاه صنایع دستی
  • و...

لازم به ذکر است در جنگل سیسنگان 5 ایستگاه نگهبانی وجود دارد. همچنین گشت‌های متعددی که به طور شبانه روزی در این پارک نگهبانی می‌دهند و وجود آن‌ها باعث شده است تا مسافران و گردشگران با خیال آسوده در این پارک کمپ بزنند و دغدغه ای از بابت امنیت خود و فرزندانشان نداشته باشند

 

وسایل تفریحی موجود در پارک جنگلی سیسنگان

سیسنگان دارای مناطق دیدنی و تفریحی بسیاری است که همین موضوع باعث رشد چشمگیر گردشگری استان مازندران شده است. کمپ زدن و چادر زدن در دل جنگل از لذت بخش ترین تفریحات جنگل سیسنگان است اما اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید و می‌خواهید آدرنالین بیشتری در بدنتان ترشح شود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید؛ چرا که قصد داریم به معرفی برخی از تفریحات هیجان انگیز سیسنگان بپردازیم.

1- پیست کارتینگ 

یکی از جذاب ترین تفریحات جنگل سیسنگان پیست کارتینگ آن است. لازم به ذکر است برای استفاده از کارتینگ باید حداقل سن شرکت کننده 10 سال باشد و وزن ایده ال برای شرکت در مسابقه کارتینگ  بین ۸۰ تا ۸۵ کیلوگرم است، به همین دلیل است که کودکان باید به همراه والدین خود به پیست کارتینگ مراجعه کنند تا بتوانند در مسابقه کارتینگ شرکت کنند.

پیست کارتینگ

 

2- پیست موتور سواری و دوچرخه سواری واقع در قلب جنگل سیسنگان

موتور سواری و دوچرخه سواری از جمله تفریحات جذابی است که علاقه مندان زیادی، خصوصا در بین جوانان دارد. دوچرخه سواری و موتورسواری در محیط جنگل و جاده های آن حس نشاط و شادی به انسان می‌دهد. خوب است بدانید علاوه بر موتورهای معمولی این منطقه به موتورهای چهارچرخ نیز مجهز می‌باشد و امکان استفاده از این دو موتور برای عموم مردم وجود دارد.

موتور سواری و دوچرخه سواری در جنگل سیسنگان

 

3- شهربازی  و پارک بادی کودکان

با فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلات بیشتر از هرزمان دیگری وقت تفریح و خوشگذرانی است و از آنجاکه کودکان همیشه به دنبال تفریح و بازیگوشی هستند، محیط جنگل ممکن است برایشان کسل کننده باشد، به همین علت درجنگل سیسنگان برای رفاه حال کودکان شهربازی دایر شده است. در این شهربازی انواع و اقسام وسایل بازی مانند سرسره، الاکلنگ، استخر توپ، هواپیما و قایق بازی وجود دارد.

 شهربازی  و پارک بادی کودکان

تفریحات و دیدنی های دیگر موجود در جنگل سیسنگان

  • جت اسکی
  • قایق‌سواری و شاتل دریایی
  • مجموعه بازی ‌های رایانه‌ای
  • اسب‌سواری
  • قطار سواری

 

مکان های دیدنی پارک جنگلی سی‌سنگان

1- دریاچه سی‌سنگان

بسیاری از گردشگران و مردم برایشان سوال است که دریاچه سی‌سنگان کجاست؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید دریاچه سیسینگان در نزدیکی ساحل سیسینگان و در 27 کیلومتری شرق نوشهر قرار گرفته است. در حقیقت به این دریاچه، سد آویدر گفته می‌شود. جالب است بدانید یک تپه سبز کوچک در وسط این سد قرار گرفته است که باعث جذابیت چشمگیر آن شده است.

دریاچه سی‌سنگان

 

2- ساحل سی‌سنگان

ساحل سی‌سنگان کجاست؟ و چقدر تا شهر نوشهر فاصله دارد؟ در پاسخ به این دو سال ابتدا باید بدانید که پارک جنگلی سیسنگان از سه بخش ساحلی، جنوبی و غربی تشکیل شده است و بخش ساحلی آن در حاشیه جاده قرار دارد و با شهر نوشهر حدود 27 کیلومترفاصله دارد. جالب است بدانید ساحل سیسنگان در حدود 30 هکتار مساحت دارد.

 ساحل سی‌سنگان

 

3- آبشار سی‌سنگان 

آبشار سی‌سنگان کجاست؟ در پاسخ به این سوال پرتکرار باید بدانید که آبشار سیسنگان در شهر نوشهر و در روستای کجور قرار گرفته است. خوب است بدانید در مسیر جاده کجور به سیسنگان چندین آبشار وجود دارد که لیست این آبشارها به شرح زیر می‌باشد:

  • آبشار نوح
  • آبشار سی سنگان
  • آبشار دالان بهشت

آبشار سی‌سنگان

 

 

اقامت در جنگل سیسنگان(پارک جنگلی سی سنگان)

از آنجایی که امکانات رفاهی بسیاری در جنگل سیسنگان وجود دارد؛ از این رو اقامت در پارک جنگلی سیسنگان راحت است. ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای اقامت و اسکان در پارک جنگلی سیسنگان کمپینگ و چادر زدن است و برای این کار مانعی وجود ندارد، اما اگر چادر زدن در جنگل برایتان دشوار است می‌توانید از سوئیت‌های اطراف پارک جنگلی استفاده کنید و یا اگر میخواهید دسترسی بیشتری به امکانات و خدمات رفاهی داشته باشید اجاره ویلا گزینه خوبی است.

توجه داشته باشید قیمت اجاره سوئیت‌ و ویلا بر اساس موقعیت و فصل سفر متفاوت است. در فصل زمستان و پاییز قیمت اجاره ویلا و سوئیت کاهش می‌باید و اگر برایتان هزینه اقامت اهمیت دارد بهتر است فصل زمستان و پاییز را برای سفر انتخاب کنید.

 

کلام آخر

در این مقاله درباره موقعیت مکانی سیسنگان صحبت کردیم و اطلاعاتی درباره امکانات، تفریحات، دیدنی‌های پارک جنگلی سیسنگان و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری سیسنگان در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌شود اگر قصد سفر و کمپینگ در جنگل سیسنگان را دارید تجهیزات کامل را در اختیار داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید. در صورت هرگونه سوال و پیشنهاد درباره امکانات و تفریحات سیسنگان در قسمت نظرات پرسش خود را مطرح کنید.

 

سوالات متداول

سوالات متداول

سیسنگان مازندران کجاست؟

سیسنگان در در ۲۷ کیلومتری غرب نوشهر و بین راه نوشهر به نور قرار دارد. جنگل سیسنگان از شمال به دریای خزر، از غرب به روستای توسکاتک، از جنوب به کوه‌های البرز و از شرق به روستای صلاح‌الدین کلا منتهی می‌شود.

فاصله تهران تا جنگل سیسنگان چقدر است؟

فاصله تهران تا جنگل سی سنگان از مسیر جاده چالوس در حدود 200 کیلومتر و از جاده هراز، حدود 260 کیلومتر است . به طور میانگین 3 الی 4 ساعت زمان رسیدن به پارک سیسنگان است.

فاصله نوشهر تا جنگل سیسنگان چقدر است؟

فاصله نوشهر تا جنگل سیسنگان در حدود 36 کیلومتر است و زمان تقریبی رسیدن به پارک جنگلی سیسنگان در حدود 36 دقیقه است.

پارک جنگلی سیسنگان در کدام شهر است؟

پارک جنگلی سیسنگان بین شهر نوشهر و نور قرار دارد؛ در واقع برای رسیدن به این پارک باید وارد جاده نوشهر-نور شوید. توجه داشته باشید این پارک در 27 کیلومتری قسمت غرب شهر نوشهر قرار دارد.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
هانیه ولیزاده هستم کارشناسی فیزیک دارم، اول داستان مشغول سروکله زدن با قوانین فیزیک و چالشاش بودم اما بعدش دنبال علاقه ام رفتم و وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شدم . مدتی هم هست که تولید محتوای تخصصی در زمینه ملک و آموزش مشاوران املاک رو انجام میدم.
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.