نمک آبرود کجاست [مسیر دسترسی + معرفی امکانات تفریحی و رفاهی ]

هانیه ولی زاده
3 ماه پیش
نمک آبرود کجاست [ مسیر دسترسی + معرفی امکانات تفریحی و رفاهی ]

مطمئنا برای یک بار هم شده اسم شهرک توریستی نمک آبرود به گوشتان خورده است و ممکن است برایتان سوال شده باشد که نمک آبرود کجاست؟ این شهرک در منطقه‌ای با طبیعت زیبا و مناظر دل‌انگیز، در استان مازندران قرار دارد و جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر تا به حال به نمک آبرود سفر نکرده‌اید و به دنبال انتخاب مقصدی بی‌نظیر و پر از تفریحات هیجان انگیر هستید در این مقاله از 2 نبش مارا همراهی کنید.

نمک آبرود کجاست؟

نمک آبرود واقع در شمال ایران یکی از بهترین شهرک‌های توریستی و تفریحی قرار دارد. به علت فاصله نزدیک این شهرک به جنگل، ساحل و جاهای دیدنی بسیار، این شهرک به قطب گردشگری استان مازندران تبدیل شده است و بسیار برای سفر و گردشگری مناسب است. در اینجا ممکن است برایتان سوال شده باشد که نمک آبرود کجاست و اگر بدانید که نمک آبرود کجاست متوجه خواهید شد که  یکی از بهترین شهرک‌‌های گردشگری کشورمان دراین منطقه قراردارد.

نمک آبرود در 12 کیلومتری غرب شهر چالوس و بین دو شهر تنکابن و چالوس قرار دارد.لازم است بدانید شهرک نمک آبرود در سال 1367 در دو بخش مسکونی و توریستی ساخته شده است و در حدود 650 هکتار مساحت دارد که بخش مسکونی برای عموم مردم آزاد است و به صورت رایگان امکان ورود به آن وجود دارد اما ورود به بخش توریستی رایگان نیست و برای دیدن جاذبه های توریستی این محدوده باید مبلغی به عنوان حق ورود پرداخت شود.

 نمک آبرود بیشتر به دلیل مناطق زیبا و وجود تله‌کابین بین گردشگران شهرت دارد. این شهرک یکی از بلندترین خط تله کابین های ایران را دارد که از سطح دریای خزر شروع شده و تا رشته کوه البرز امتداد دارد، در حقیقت اینطور باید عنوان کرد که امکانات تفریحی متنوع و جذابی در نمک آبرود وجود دارد. 

از جمله امکاناتی که در شهرک نمک آبود وجود دارد عبارتند از:

  • دریاچه مصنوعی
  • پیست دوچرخه‌سواری
  • سورتمه‌سواری
  • کارتینگ
  •  پل معلق
  • زیپ‌لاین
  • زمین تنیس
  • زمین اسکیت

 

مسیر و نقشه دسترسی به نمک آبرود

 

همانطور که از داخل نقشه مشخص است نزدیک ترین راه دسترسی به شهرک توریستی نمک آبرود از طریق جاده چالوس- تنکابن است. بعد از رسیدن به جاده چالوس حواستان به تابلوهای خروجی نمک آبرود در سمت چپ جاده باشد. با طی مساحت 17 کیلومتر (حدود 23 دقیقه) به شهرک نمک آبرود می‌رسید

آب و هوای نمک آبرود

این شهرک به دلیل موقعیت قرارگیری خاص خود در بین رشته کوه البرز و دریای خزر آب و هوای معتدل وشرجی در فصل تابستان وبهار دارد. توجه داشته باشید که در فصل تابستان درجه رطوبت و گرمی هوا شدت می‌یابد. لازم به ذکر است شهرک نمک آبرود در فصل پاییز و زمستان آب وهوای سردی به خود می‌گیرد، علی الخصوص در فصل زمستان شاهد بارش برف و باران در ارتفاعات این محدوده هستیم. به طور کلی این منطقه آب وهوای سرد، شرجی و کوهستانی را تجربه می‌کند.

بهترین زمان سفر به نمک آبرود

همواره یکی از دغدغه های اصلی گردشگران و مسافران انتخاب زمان مناسب برای سفراست. همانطور که عنوان شد نمک آبرود آب وهوای معتدل و شرجی در فصل بهار و تابستان دارد اما در فصل زمستان و پاییز دمای این منطقه پایین می‌آید. در نهایت بسته به سلیقه هرفرد انتخاب فصل مناسب برای سفر، تجربه‌ی متفاوتی را می‌سازد. پیشنهاد ما به شما برای سفر به نمک آبرود در فصل بهار، خصوصا اردیبهشت ماه است؛ زیرا اواسط اردیبهشت همه چیز در اوج زیبایی است و امکان مشاهده کردن و بهره بردن از جاذبه های توریستی این منطقه به راحتی امکان پذیر است.

آشنایی با جاهای دیدنی نمک آبرود 

شهرک نمک آبرود اساسا به منظور تبدیل شدن به منطقه ای تفریحی و توریستی طراحی و ساخته شده است تا بتواند از فشار گردشگری شهرهای چالوس و نوشهر بکاهد. جالب است بدانید این منطقه مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و حتی خارجی می‌باشد. چندین نوع بازی و سرگرمی های مختلف در نمک آبرود وجود دارد. پارک های جنگلی با درختان سرسبز و تنومند این منطقه از شهرت بسیار زیادی برخوردار است. شهرک نمک آبرود امکانات رفاهی خوبی نظیر مراکز خرید، رستوران ها، پارکینگ ها و سرویس های بهداشتی دارد.

در ادامه مقاله قصد داریم به معرفی جذاب ترین تفریحات شهرک نمک آبرود بپردازیم.

تله کابین نمک آبرود 

اگر میخواهید بدانید تله کابین نمک آبرود کجاست مطالعه این بخش به شما توصیه می‌شود. تله کابین نمک آبرود یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری نمک آبرود است که در قسمت جنوب شرقی شهرک نمک آبرود قراردارد. منظره بی نظیری از تماشای جنگلها و کوههای این منطقه پیش روی شماست. خوب است بدانید تله کابین نمک آبرود در سال 1372 افتتاح شده است و طولی به مسافت 2 کیلومتر و ارتفاعی 1050 متری دارد.

تله کابین نمک آبرود 

 

تله کابین نمک آبرود دو خط فعال دارد. خط یک که با استفاده از این خط بعد از گذشت مدت 15 دقیقه و طی مسافتی در حدود 2100 متر امکان رسیدن به قله کوه مدوین وجود دارد. لازم است بدانید خط یک ته کابین نمک آبرود ارتفاعی در حدود 1050 متر دارد. خط دوم تله کابین نمک آبرود طول آن به 1700 متر می‌رسد و همچنین ارتفاع این خط 700 متر است. با استفاده از خط دوم تله کابین نمک آبرود بعد از گذشت 10 دقیقه امکان رسیدن به قله دیو حمام وجود دارد.

نکته جالب در رابطه به تله کابین نمک آبرود این است که دمای هوا نسبت به نقطه شروع تله‌کابین حدود 10 درجه سانتی‌گراد پایین‌تر است.بعد از رسیدن به بالای دو قله امکانات رفاهی زیادی از جمله سفره خانه، هتل وانواع رستورانها وجود دارد و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود کجاست؟ و چگونه امکان دسترسی به آن وجود دارد؟ سورتمه سورای یکی از تفریحات هیجان انگیر و خاطره انگیر نمک آبرود است که در دل شهرک نمک آبرود و بخش توریستی آن قرار دارد. طول مسیر سورتمه 1250 متر است و مسیر حرکت آن از درون طبیعت و جنگل های نمک آبرود است. جالب است بدانید سورتمه سواری برای اولین در ایران در نمک آبرود افتتاح شد و پیست سورتمه سواری نمک آبرود در حال حاضر طولانی‌ترین پیست سورتمه سواری در ایران است.

سورتمه نمک آبرود

 

جنگل نمک آبرود

جنگل نمک آبرود از زیباترین جنگل‌های شمال ایران به شمار می‌آید. خوب است بدانید پارک جنگلی نمک آبرود با داشتن مساحتی فراتر از 200 هکتار، مناطق بکر، گل‌های بنفشه، شمشادهای هفتادساله به همراه درختان توسکا، افرا و ملچ انتخاب خوبی برای طبیعت گردی به شمار می‌آِید و علاوه بر این موارد وجود انواع امکانات رفاهی، چشمه معدنی و مسیر پیاده رو هرساله گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند. در ادامه به معرفی برخی از تفریحات هیجان انگیز نمک آبرود میپردازیم.

جنگل‌ نمک آبرود

پینت بال نمک آبرود

پینت‌بال یکی از مهیج ترین تفریح‌های گروهی است که امکان تجربه آدرنالین خالص را به شما می‌دهد. پینت‌بال نمک آبرود بزرگ‌ترین پینت بالی جنگلی ایران به شمار می‌رود و خوب است بدانید محیط این بازی به گونه ای طراحی شده است که بازیکنان در محیط پارک جنگلی با یکدیگر مبارزه می‌‎کنند.

پینت بال نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود بین دو قله مدوبن و دیو حمام و در دل جنگل و درختان مه گرفته نمک آبرود قرار گرفته است. ارتفاع این پل 45 متر و طول آن 200 متر است. پل معلق نمک آبرود همان مسیر رویایی در دل جنگل است که همیشه تصور میکردید پس تجربه آن را از دست ندهید.

پل معلق نمک آبرود

زیپ لاین نمک آبرود

زیپ لاین از دیگر تفریحات هیجان انگیر نمک آبرود است که برای افرادی مناسب است که ترس از ارتفاع ندارند. توجه داشته باشید قبل از حرکت از ایمنی لباس و قرقره زیپ لاین اطمینان حاصل کنید. در بخش بعدی مقاله قصد داریم به معرفی هتل‌های معروف و نزدیک نمک آبرود بپردازیم.

زیپ لاین نمک آبرود

هتل های نمک آبرود

یکی از اساسی ترین سوالات گردشگران در رابطه با محل اقامت و هتل های نمک آبرود است و عموم مردمی که خواهان سفر به نمک آبرود هستند می‌خواهند بدانند هتل‌های نمک آبرود کجاست و چگونه می‌توانند اقامت بی دردسری داشته باشند. در اطراف نمک آبرود هتل‌های زیادی برای اقامت وجود دارد. در ادامه مقاله به معرفی نزدیک ترین هتل‌هایی که در محدوده نمک آبرود وجود دارد می‌پردازیم.

هتل های نمک آبرود

هتل ونوس پلاس نمک آبرود

هتل ونوس پلاک نمک آبرود کجاست؟ هتل ونوس پلاک هتل 5 ستاره ای است که در داخل شهرک نمک آبرود قراردارد و دارای 16 طبقه است که 10 طبقه آن قابل بهره بردای و استفاده عموم است. نزدیکی به تله کابین نمک آبرود از مزیت‌های این هتل به شمار می‌آید. اگر میخواهید بدانید که هتل ونوس پلاک نمک آبرود کجاست؟ در پاسخ باید گفت که این هتل در استان مازندران، چالوس، شهرک توریستی نمک آبرود، روبه روی رستوران آبشار قراردارد

هتل پارسیان خزر

هتل پارسیان خزر نمک آبرود کجاست؟ هتل پارسیان خزر یکی دیگر از هتل‌های 5 ستاره و نزدیک به دریا وساحل منطقه نمک آبرود است که 160 اتاق و سوئیت قابل سکونت دارد. اتاق‌های هتل پارسیان خزر چالوس در دو قسمت شرقی و غربی هستند که بسیاری از آنها چشم‌انداز دریا یا جنگل دارند. از ویژگی های این هتل محوطه سرسبز، فضای باز، رستوران ایرانی، سفره‌خانه، فست فود و کافی‌شاپ است. از دیگر امکانات این هتل سالن بیلیارد، سالن اجتماعات، ماساژ، و روم سرویس است.

از هتلهای دیگر این منطقه میتوان به هتل کوروش، مجتمع جهانگردی چالوس، هتل ملک چالوس، هتل کاخ امیران چالوس، هتل آپارتمان کلار، هتل آپارتمان کوشال، هتل آپارتمان سمنگان، هتل آپارتمان کاسنیک ولشت چالوس، هتل آپارتمان فلامینگو اشاره کرد.

 

 

کلام آخر:

در  این مقاله سعی شد به جاذبه های توریستی و تفریحی نمک آبرود پرداخته شود، اگر برای شما سوال است که نمک آبرود کجاست، چه امکانات تفریحی و توریستی دارد و حتی اگر برای انتخاب نمک آبرود به عنوان مقصد نهایی سفر خود دوبه شک هستید نگران نباشید در این مقاله به تمامی سوالات شما درباره نمک آبرود پاسخ داده شده است، پس خواندن متن این مقاله به شما توصیه می‌شود. در صورت هرگونه سوال و پیشنهاد درباره امکانات و تفریحات نمک آبرود در قسمت نظرات پرسش خود را مطرح کنید.

 

 

سوالات متداول

نمک آبرود در کدام استان است؟

نمک آبرود از شهرکهای توریستی و تفریحی استان مازندران است که در شهر چالوس قرار دارد.

فاصله تهران تا نمک آبرود چقدر است؟

فاصله تهران تا نمک آبرود در حدود 168 کیلومتر از مسیر جاده چالوس است. مدت زمان تقریبی رسیدن به نمک آبرود از تهران حدود 3 ساعت می‌باشد.

قیمت بلیط تله کابین نمک آبرود در سال 1402 چقدر است؟

قیمت تله کابین نمک آبرود در هر خط به‌ازای هر نفر، 190 هزار تومان است.

تله کابین نمک آبرود در چه سالی ساخته شده است؟

تله کابین نمک آبرود در سال 1372 ساخته شده است و به دلیل رعایت نکات استاندارد، با گذشت دو دهه از ساخت آن جزو برترین تله کابین‌های موجود در کشور است.

قیمت بلیط سورتمه نمک آبرود در سال 1402 چقدر است؟

قیمت بلیط سورتمه تله کابین در سال 1402 به ازای هر نفر 100 هزار تومان است.

سوالات متداول

نمک آبرود در کدام استان است؟

نمک آبرود از شهرکهای توریستی و تفریحی استان مازندران است که در شهر چالوس قرار دارد.

فاصله تهران تا نمک آبرود چقدر است؟

فاصله تهران تا نمک آبرود در حدود 168 کیلومتر از مسیر جاده چالوس است. مدت زمان تقریبی رسیدن به نمک آبرود از تهران حدود 3 ساعت می‌باشد.

قیمت بلیط تله کابین نمک آبرود در سال 1402 چقدر است؟

قیمت تله کابین نمک آبرود در هر خط به‌ازای هر نفر، 190 هزار تومان است.

تله کابین نمک آبرود در چه سالی ساخته شده است؟

تله کابین نمک آبرود در سال 1372 ساخته شده است و به دلیل رعایت نکات استاندارد، با گذشت دو دهه از ساخت آن جزو برترین تله کابین‌های موجود در کشور است.

قیمت بلیط سورتمه نمک آبرود در سال 1402 چقدر است؟

قیمت بلیط سورتمه تله کابین در سال 1402 به ازای هر نفر 100 هزار تومان است.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
هانیه ولیزاده هستم کارشناسی فیزیک دارم، اول داستان مشغول سروکله زدن با قوانین فیزیک و چالشاش بودم اما بعدش دنبال علاقه ام رفتم و وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شدم . مدتی هم هست که تولید محتوای تخصصی در زمینه ملک و آموزش مشاوران املاک رو انجام میدم.
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.