چند نکته حیاتی قبل از خرید ویلا ساحلی در نوشهر که باید بدانید!

تیم 2نبش
3 ماه پیش
چند نکته حیاتی قبل از خرید ویلا ساحلی در نوشهر که باید بدانید!

خرید ویلا ساحلی در نوشهر این روزها محبوبیت زیادی بین سرمایه‌گذاران و گردشگران دارد. شهر زیبای نوشهر به دلیل فاصله کم با جنگل و دریا، مناطق ساحلی و جنگلی زیبایی با امکانات فراوان برای خرید ویلا و سرمایه‌گذاری دارد. به همین خاطر افراد زیادی اقدام به خرید ویلا در نوشهر می‌کنند. برای خرید ویلا ساحلی در نوشهر فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید پیش از خرید به آن‌ها توجه کنید.

قیمت ویلا در نوشهر، معماری ویلا، موقعیت مکانی و... از جمله فاکتورهای مهمی است که هنگام خرید ویلا باید در نظر گرفته شوند. در این مطلب تلاش کردیم نکات مهم خرید ویلا در نوشهر و بهترین مناطق نوشهر برای سرمایه‌گذاری را معرفی کنیم. اگر شما قصد خرید ویلا ساحلی در نوشهر را دارید پیشنهاد می‌کنیم قبل از بررسی این نکات با مطالعه مقاله شهر نوشهر کجاست، شناخت کلی در مورد تاریخچه نوشهر، آب و هوا، مسیرهای دسترسی و سایر اطلاعات مفید دیگر را کسب نمایید. 

 

 

راهنمای خرید ویلا ساحلی در نوشهر

کشور ما ایران به دلیل تنوع آب و هوایی، مناطق توریستی زیادی دارد. یکی از پربازدیدترین مناطقی که تقریباً در اکثر مواقع سال گردشگران بسیاری به آنجا سفر می‌کنند، استان‌های شمالی به‌خصوص استان مازندران است. این استان به دلیل داشتن شهرهای ساحلی و همچنین جنگل‌های سرسبز و زیبا محبوبیت زیادی بین مردم دارد. علاوه بر جذابیت‌های توریستی و گردشگری، شهرهای این استان دارای بهترین مناطق برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک هستند.

شهر نوشهر با داشتن بهترین موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به ساحل و جنگل گزینه خوبی برای خرید ملک و ویلا است. بسیاری از کسانی که به این شهر سفر می‌کنند تمایل به خرید ویلا و اقامت در ملک شخصی خودشان را دارند تا بتوانند اوقات فراغت خود را در آرامش سپری کنند. خرید ویلا ساحلی در نوشهر در کنار مزایای اقتصادی برای سرمایه‌گذاران، تجربه زندگی در مکانی بی‌نظیر با جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز را نیز برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

در شهر نوشهر مناطق خوب بسیاری برای خرید ویلا وجود دارند که مجهز به انواع ویلا با امکانات متفاوت مناسب با هر سلیقه‌ای هستند. برای یک انتخاب خوب و سرمایه‌گذاری امن و مطمئن نیاز است علاوه بر انتخاب منطقه مناسب فاکتورهای دیگری را نیز در نظر بگیرید. در ادامه مطلب برخی از فاکتورهای مهم خرید ویلا ساحلی در نوشهر و ویلای جنگلی را تشریح کردیم. همچنین به معرفی برخی مناطق پرطرف‌دار برای خرید ویلا در نوشهر پرداختیم.

 

فاکتورهای مهم خرید ویلا ساحلی در نوشهر

برای خرید ویلا ساحلی در نوشهر چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟ چه نوع ویلاهایی در نوشهر وجود دارند؟ کدام مناطق برای خرید ویلا در نوشهر و سرمایه‌گذاری مناسب هستند؟ همه این‌ها سؤالاتی هستند که ممکن است ذهن شما را مشغول کرده باشند. در قدم اول فاکتورها و معیارهایی که باید قبل از خرید ویلا به آن‌ها توجه کنید را بیان می‌کنیم.

در ابتدا بهتر است هدف خود از خرید ویلا را مشخص کنید. آیا صرفاً هدف شما از خرید ویلا در نوشهر سرمایه‌گذاری است یا برای سکونت دائم؟ آیا امکاناتی نظیر نزدیکی به مراکز خرید، مراکز درمان و مرکز شهر برای شما در اولویت است یا ترجیح می‌دهید در دل طبیعت و جنگل زندگی کنید و از سکوت و زیبایی آن لذت ببرید؟

اگر قصد سکونت دائم در ویلا را ندارید قبل از خرید حتماً از امینت محله و اطراف آن اطمینان حاصل کنید. همچنین روستاها و مناطق بکر و زیبای زیادی در اطراف نوشهر وجود دارند که دارای شهرک‌های ویلایی برای زندگی و سرمایه‌گذاری هستند. این مناطق از مرکز شهر فاصله دارند و از مراکز خرید و امکانات شهری دور هستند؛ اما جاذبه‌های طبیعی زیادی دارند که زندگی در آنجا را لذت‌بخش می‌کند.

در قدم بعدی باید بودجه‌ای که برای خرید ویلا در نوشهر در نظر گرفته‌اید را مشخص کنید. اگر بودجه کمی دارید باید در مرکز شهر و محله‌های ارزان‌قیمت ویلاهایی با متراژ پایین خریداری کنید. اما اگر بودجه زیادی در نظر دارید می‌توانید برای خرید ویلا ساحلی در نوشهر اقدام کنید یا ویلاهایی در نزدیکی جنگل با متراژ زیاد و امکاناتی نظیر استخر، روف گاردن، فول فرنیش، آلاچیق، حیاط سازی و... خریداری کنید.

نکته قابل‌توجه دیگر هنگام خرید ویلا ساحلی در نوشهر معماری ساختمان و طراحی نمای بیرونی و داخل ساختمان است. همچنین نوع متریال و مصالح به‌کاررفته در ساخت ویلا نیز اهمیت بالایی دارد. باتوجه‌به اینکه نوشهر از شهرهای شمال کشور ایران بوده و مقدار رطوبت هوا و بارندگی در آن‌جا بالاست، نوع مصالح به‌کاررفته در ساخت ویلا در این منطقه باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که مناسب این نوع آب و هوا باشد.

نکته آخر و بسیار با اهمیت هنگام خرید ویلا ساحلی در نوشهر بررسی اسناد مربوط به ویلا است. برای این کار حتماً از مشاوران املاک معتبر کمک بگیرید و اطمینان حاصل کنید که ملک موردنظر دارای سند رسمی، جواز ساخت، پایان کار و امکاناتی نظیر گاز، آب، برق و... باشد.

 

معرفی انواع ویلاهای نوشهر

انواع مختلفی ویلا در نوشهر با امکانات رفاهی مناسب وجود دارد. از ویلاهای نقلی گرفته تا ویلاهای لوکس و بزرگ در مرکز شهر، محله‌های روستایی، ساحلی یا جنگلی.  قیمت ویلا در نوشهر با توجه با متراژ، امکانات و محله‌ای که ویلا در آن قرار دارد متفاوت است. برای خرید ویلا در نوشهر باتوجه‌به بودجه‌ای که در نظر دارید و موقعیت ویلا یعنی ساحلی یا جنگلی بودن گزینه‌های متنوعی پیش روی شما قرار دارد.

در حالت کلی ویلاها در دو دسته ویلای ساحلی و ویلای جنگلی قرار دارند. همچنین برخی ویلاها در روستاها و حومه شهر نوشهر و برخی نیز در شهرک‌های ویلایی ساخته شده‌اند. بعد از اینکه هدف خود از خرید ویلا را مشخص کردید راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام‌یک از این گزینه‌ها مناسب شما هستند. آیا قصد شما خرید ویلا ساحلی در نوشهر است یا به جنگل علاقه بیشتری دارید؟ آیا ترجیح می‌دهید در جایی بکر و خلوت ویلا داشته باشید یا شهرک‌های ویلایی برای شما مناسب هستند؟

در هنگام خرید ویلا توجه داشته باشید که قیمت ویلا در نوشهر در نزدیکی ساحل یا جنگل بسیار بالاتر از بقیه نقاط است. همچنین برای خرید ویلا در شهرک‌های ویلایی باید بودجه زیادی داشته باشید؛ زیرا این ویلاها معمولاً ویلاهای لوکس با متراژ بالا و امکاناتی نظیر استخر، جکوزی، روف گاردن، محوطه و حیاط بزرگ و... هستند.

 

مزایای سرمایه‌گذاری و خرید ویلا در نوشهر

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد نوشهر یکی از زیباترین شهرهای شمالی استان مازندران برای زندگی است. این شهر، آب و هوای دلپذیر و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری دارد. نزدیکی به جنگل‌های زیبا و دریای خزر نیز یکی دیگر از مزیت‌های زندگی در نوشهر است. زندگی در نوشهر با این ویژگی‌ها و چشم‌انداز جنگل و دریا آرامشی به ارمغان می‌آورد که کمتر کسی می‌تواند آن را نادیده بگیرد.

 از طرفی با خرید ویلا ساحلی در نوشهر یا انواع دیگر ویلاها می‌توانید سرمایه‌گذاری پرسودی داشته باشید. نوشهر محله‌های لوکس و بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد. همچنین شما می‌توانید در این محله‌ها اقدام به ساخت ویلا و شهرک‌های ویلایی کنید و با فروش آن‌ها سود خیره‌کننده‌ای به دست آورید. در نتیجه با خرید ویلا در نوشهر یک تیر و دو نشان بزنید؛ زندگی در منطقه‌ای خوش آب و هوا و تجربه آرامشی کم‌نظیر و سرمایه‌گذاری امن و پرسود.

 

نکاتی در مورد خرید ویلا ساحلی در نوشهر

نکته مهمی که قبل از خرید ویلا ساحلی در نوشهر ممکن است ذهن شما را درگیر کند میزان استحکام بنای ساخته شده در نزدیکی ساحل است. به دلیل نزدیکی به ساحل رطوبت هوا زیاد می‌شود و نیاز است از مصالحی استفاده شود تا در برابر این رطوبت مقاوم باشند. در صورت استفاده از مصالح بادوام و مناسب این مناطق، دیگر جای نگرانی وجود نخواهد داشت. رعایت نکات زیر می‌تواند در استحکام و افزایش طول عمر ویلا تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد:

  • استفاده از سیمان به جای گچ در طراحی داخل ویلا به دلیل مقاومت بیشتر سیمان نسبت به گچ.
  • استفاده از چوب به جای آهن برای ساخت در و نمای بیرون ویلا به دلیل احتمال زنگ‌زدگی آهن در این مناطق.
  • استفاده از سنگ در ساخت پله‌ها و نمای ساختمان به جای آهن و فلزات به دلیل مقاومت بیشتر سنگ.
  • استفاده از بلوک‌های سفالی به دلیل استحکام بالا

نکته قابل‌توجه دیگر هنگام ساخت و خرید ویلا ساحلی در نوشهر عدم تجاوز به حریم مشخص ساحل است. ویلاهای شخصی کنار ساحل حریم اختصاصی مشخصی دارند؛ اما به شرطی که در حریم مشخص ساحل که حدود ۶۰ متر است ساخته نشوند. هرگونه ساخت و ساز شخصی در حریم ۶۰ متری دریا ممنوع است و این محدوده برای عموم مردم است.

 

کدام مناطق نوشهر برای خرید ویلا مناسب هستند؟

نوشهر دارای محله‌ها و روستاهای زیادی برای خرید ویلا است. برخی در نزدیکی جنگل قرار دارند و برخی دیگر در نزدیکی ساحل. باتوجه‌به موقعیت و محله، قیمت خرید ویلا در نوشهر نیز متفاوت است. اگر دنبال خرید ویلا ارزان در نوشهر با امکانات کم هستید پیشنهاد می‌کنیم به خیابان‌های عدالت و شهید قدرتی سری بزنید. همچنین محله‌های قدیمی بهارستان و دهخدا هم محله‌هایی دارای ویلای ارزان در نوشهر هستند.

جنگل‌های نوشهر و روستاهای اطراف آن ویلاهای لوکس و  لاکچری زیادی دارند و افراد زیادی دنبال خرید ویلا در این مناطق هستند. خرید ویلا با امکانات زیاد، خرید ویلای ساحلی در نوشهر و ویلای شهرکی در بسیاری از مناطق جنگلی و ساحلی اطراف نوشهر رونق بسیاری دارد.

از جمله روستاهای زیبا در نوشهر که مناسب سرمایه‌گذاری و خرید ویلا هستند می‌توان روستای لتینگان، روستای ونوش، روستای کهنه سرا، روستای نجار ده، روستای انارو، منطقه چلک، منطقه نخ - توسکا تک، روستای صلاح‌الدین کلا، منطقه ملاکلا، جنگل سیسنگان و ... را نام برد. در این روستاها افراد غیربومی زیادی زندگی می‌کنند که نشان‌دهنده رونق سرمایه‌گذاری در این مناطق است.

در بین مناطق و روستاهای فوق مهم‌ترین و معتبرترین مناطق که به اصطلاح مناطق برند نوشهر محسوب می‌شوند، روستای ونوش، منطقه نخ – توسکا تک، منطقه چلک و روستای نجار ده هستند که خرید ویلا در آن‌ها نسبت به بقیه مناطق رونق بیشتری دارد.

 

سخن آخر

شهر نوشهر یکی از شهرهای زیبای استان مازندران با جاذبه‌های طبیعی فراوان و آب و هوایی دلپذیر است؛ به همین دلیل اغلب افراد این شهر را برای سفر و گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند. این شهر در کنار جاذبه‌های توریستی موقعیت خوبی برای کسانی است که به فکر سرمایه‌گذاری پر سود هستند. عده زیادی علاقه به خرید ویلا ساحلی در نوشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب این شهر دارند. نوشهر مناطق خوب زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد؛ به همین دلیل خرید ویلا در نوشهر این روزها رونق بسیاری دارد.

در این مقاله نکات مهم خرید ویلا در نوشهر را بیان کردیم و برخی از مناطق خوب این شهر برای سرمایه‌گذاری را معرفی کردیم که برای خرید ویلا ساحلی در نوشهر یا انواع دیگر ویلاها می‌تواند راهنمای خوبی باشد. شما می‌توانید با درنظرداشتن این نکات و مراجعه به مشاوران املاک و بازدید از مناطق مختلف، با اطمینان خاطر اقدام به خرید ویلا در نوشهر کنید.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
ما در تیم تولید محتوا 2نبش با جمع آوری جدیدترین اخبار و آموزش های مرتبط در حوزه املاک و مسکن، همواره در تلاشیم تا در جهت افزایش آگاهی و سطح دانش افراد در این حوزه یک جامعه آموزشی کامل محیا کنیم.
3 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
کاربر مهمان
10 ماه پیش

چه خوبه این اطلاعات رو دراختیارمون میزارید واسه آگاهی بیشترمون هنگام خرید ممنون از سایت 2نبش

کاربر مهمان
10 ماه پیش

نوشهر خیلی شهر زیبایی بود، که اومدیم برای مسافرت،تصمیم گرفتیم که در نوشهر ویلا بخریم

کاربر مهمان
10 ماه پیش

ممنون از مطالب مفیدی که منتشر کردید، برای خرید ویلا خیلی کمکم کرد

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.