سلمان ( سوهانک ) تهران

سلمان ( سوهانک ) تهران

محلۀ سوهانک در منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد. سوهانک در گذشته دهکده‌ای در شمال شرقی تهران بوده است که با گسترش شهر، اکنون به محله‌ای از محلات پایتخت بدل گشته است. ساخت‌و‌ساز در سوهانک از سال 1342 آ...  

حمل‌و‌نقل عمومیمعمولی
بافت فرهنگیمعمولی
امکانات رفاهیمعمولی
میزان ترافیکسبک

نقشه‌ سلمان ( سوهانک ) تهران

محدودۀ محله سوهانک تهران شامل بزرگراه لشگرک در شرق، بزرگراه ارتش در جنوب، شهرک محلاتی (مینی سیتی) در غرب و دامنه های جنوبی البرز در شمال است. با نقشۀ زیر می‌توانید جزئیات بیشتری از مختصات این محله و اطرافش را بررسی کنید.

کارشناس‌های املاک سلمان ( سوهانک ) تهران

لینک‌های مرتبط

محلۀ سوهانک در منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد. سوهانک در گذشته دهکده‌ای در شمال شرقی تهران بوده است که با گسترش شهر، اکنون به محله‌ای از محلات پایتخت بدل گشته است.

ساخت‌و‌ساز در سوهانک از سال 1342 آغاز شد. سوهانک از قدیمی‌ترین محلات تهران قدیم است که تاریخچۀ طولانی‌ای هم با خود دارد. با وجود تمام این ساخت‌وسازهای جدید در سوهانک، این محله همچنان شکل قدیمی و ییلاقی خود را حفظ کرده است و کوچه‌‌‌های باریک، بافت قدیمی و فرسوده در آن به چشم می‌خورد. 

علاوه بر این، سوهانک بناهای تاریخی زیادی را مثل بنای تکیه قدیمی و آسیاب قدیمی و... را در خود محفوظ داشته است. شاه‌های زیادی هم از فتحعلی شاه تا ناصرالدین شاه در این محله سکونت داشته و برخی از تصمیمات مهم دولتی را اخذ کردند.


بهترین منطقه سوهانک تهران

از خیابان‌های اصلی محله سوهانک میتوان به خیابان سلمان، خیابان درمانگاه، خیابان سوهانی اشاره کرد. سوهانک تهران در نزدیکی محله خوش آب‌و‌هوای ازگل قرار دارد. سوهانک امروزه به محلۀ برج‌های بلند شناخته می‌شود و یکی از دلایل برتری این محله هم وجود این برج‌ها در سوهانک است.


آب و هوای سوهانک تهران

سوهانک به سبب موقعیت جغرافیایی خوبش که در محدودۀ شمال شهر و اطراف رشته‌کوه‌های البرز است، از آب و هوای بسیاری خوبی بهره برده است. این محله هم مثل بسیاری از محلات بالاشهر تهران، هوای خوب و مناظر سبز زیادی دارد.

قیمت

سوهانک محله‌ای که جمعیت آن در حال افزایش بوده و ساخت خانه های جدید در آن روند رو به رشدی دارد. علاقه‌مندان به زندگی در محله‌ای با آب و هوای مناسب و کوهپایه‌ای می‌توانند به عنوان یک گزینه جذاب به خرید خانه در سوهانک تهران نگاه کنند. البته وجود این نکات مثبت در محلۀ سوهانک تهران باعث رشد قیمت آپارتمان‌ها در این منطقه شده است. این محله مثل تمام محلات شمال شهر تهران از متوسط قیمتی بالاتری نسبت به مرکز و جنوب شهر تهران برخوردار است. با بررسی ملک‌های ثبت شده در سوهانک می‌توانید از میانگین قیمتی ملک در این محله آگاه شوید.

دسترسی

وجود خط 3 مترو تهران دسترسی به سایر مناطق تهران را آسان کرده است. بزرگراه‌های ارتش و لشگرک هم به این موضوع کمک بسیاری کرده‌اند. البته نباید از این موضوع غافل بود که سوهانک در شمال شرقی تهران واقع شده و همین مساله باعث دور افتادن از مرکز و جنوب تهران شده است. ایستگاه‌های مترو اطراف محدودۀ سوهانک هم از بهترین راه‌های دسترسی به این محله است.

امکانات

سوهانک تا چند سال گذشته دارای امکانات رفاهی کمتری بود ولی با گسترش شهر و اقبال عمومی به سمت این محله، امروزه از وضعیت مناسبی برخوردار است و تقریبا هر آنچه برای رضایت اهالی منطقه نیاز است، فراهم شده است. از امکانات محله سوهانک میتوان به موارد زیر اشاره کرد. مدارس و مراکز آموزشی که در سوهانک فعل هستند عبارتند از؛ پیش دبستانی دخترانه بشری، پیش دبستانی پسرانه پویش، مدرسۀ متوسطۀ دوره دوم نسیم سحر، دانشگاه آزاد واحد اقتصاد و حسابداری. مرکز درمانی فعال در سوهانک هم کلینیک سوهانک است. برای مراکز دینی هم می‌توان مسجد جامع سوهانک و مسجد امام علی را نام برد. مراکز تفریحی ورزشی سوهانک هم از باشگاه ورزشی چند منظوره امام علی تا باشگاه سوارکاری می‌باشد.

طبیعت گردی

از مکان های عمومی و دیدنی منطقۀ سوهانک میتوان به موارد زیر اشاره کرد. -پارک ها و بوستان ها مانند بوستان آسمان محلی برای تفریح اهل محله هستند. مراکز خرید مثل مجتمع تجاری پردیس، مجتمع تجاری پلاتینیوم برای خرید در سوهانک مناسب هستند. و تعداد قابل توجهی رستوران و کافی شاپ که در سوهانک فعال هستند.

نظرات کاربران دربارهٔ سلمان ( سوهانک )

3٫1
16 نفر
حمل‌و‌نقل عمومی
معمولی
بافت فرهنگی
معمولی
امکانات رفاهی
معمولی
میزان ترافیک
سبک

تجربیات شما درباره محله سلمان ( سوهانک ) تهران به افرادی که دنبال آشنایی با این محله هستند کمک زیادی می‌کنه. اگه در این محله زندگی کردید یا می‌کنید، نظر شما به عنوان ساکن این محله ثبت میشه.

محله‌های اطراف سلمان ( سوهانک )

سوالات متداول

سوهانک تهران کجاست؟

محلۀ سوهانک در شمال شرق تهران و اطراف برخی از بهترین محلات شهر است. سوهانک با محلاتی مثل مینی سیتی و بزرگراه‌های مهمی مثل ارتش همسایه است. سوهانک از انتخاب خریداران آپارتمان در شمال تهران است. 

سوهانک منطقۀ چند تهران است؟

سوهانک واقع در منطقۀ یک تهران است. این محله در محدودۀ شمال شرقی شهر قرار گرفته است و محبوب بسیاری از بالاشهر نشین‌های تهران برای خرید خانه است.

قیمت آپارتمان در سوهانک چقدر است؟

محلۀ سوهانک به سبب موقعیت قرارگیری‌اش در شمال تهران، مانند سایر محلات بالاشهر، از میانگین قیمتی بالایی برخوردار است. در ادامه می‌توانید جزئیت بیشتری از ملک‌های سوهانک و خرید خانه در آن بخوانید.

2nabsh instagram logo

اینستاگرام ۲نبش

دنبال کنید
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.