آشنایی با جاهای دیدنی لاهیجان، برای مسافرت یا زندگی کردن

فرهاد آذیش
4 سال پیش
آشنایی با همه جاهای دیدنی لاهیجان، برای مسافرت یا زندگی کردن

بام سبز (شیطان کوه)

جاهای دیدنی لاهیجان را اگر به یک کتاب تشبیه کنیم، بام سبز، بی تردید نخستین فصل این کتاب است! بام سبز، معروف‌ترین جاذبه توریستی و گل سرسبد جاهای دیدنی لاهیجان است که در منطقه شیطان کوه قرار گرفته و به دلیل چشم‌اندازهای بکر و طبیعی و اِشراف بصری کامل بر شهر، معمولاً نخستین انتخاب گردشگران برای آغاز تور و بازدید از جاهای دیدنی لاهیجان است. محبوبیت و شهرت بام سبز، موجب شده که مسئولان شهری، برای افزایش شاخص رضایت بازدیدکنندگان، تسهیلات و تمهیدات تفریحی ویژه‌ای را برای آن در نظر بگیرند و برای توسعه همه‌جانبه و مستمر آن، پیوسته در تلاش باشند. برای رسیدن به بام سبز لاهیجان و برای آنکه شهر را در زیر پایتان نظاره کنید، یک مسیر زیبای 1000 پله‌ای از پایین تا بالای شیطان کوه وجود دارد که باید آن را طی کنید که البته پس از عبور از آخرین پله، احتمالا نفستان به شماره خواهد افتاد!


بام سبز؛ نگین جاهای دیدنی لاهیجان

در داخل شهر و با نزدیک شدن تدریجی به محدوده‌ی شیطان کوه، یک آبشار مصنوعی بسیار زیبا، چشم‌ها را به خود خیره می‌کند که با پیمودن نیمی از مسیر 1000 پله‌ای به منشأ آبشار خواهید رسید. معمولاً در مسیر بالا رفتن از پله‌های سنگی و رسیدن به بام سبز، با رویداد خاصی مواجه نمی‌شوید اما اگر هم دست بر قضا در بین راه افتخار مواجهه با یک گراز نصیبتان شد، دست و پایتان را گم نکنید! آن‌ها با شما هیچ کاری ندارند و می‌توان آن‌ها را به‌عنوان بخشی از جاذبه طبیعی بام سبز قلمداد کرد. شهربازی بام سبز یکی دیگر از جاهای دیدنی لاهیجان و بام سبز است که با برخورداری از طیف گسترده و متنوعی از وسایل بازی و سرگرمی، مکان هیجان‌انگیزی برای کودکان و بزرگ‌سالان خواهد بود.

تله‌کابین احرار

تله‌کابین احرار، یکی از دلایل محکمی است که باعث می‌شود بسیاری از گردشگران برای بازدید از بام سبز سر از پا نشناسند. ارتفاع تله‌کابین احرار لاهیجان از سطح زمین حدوداً 100 متر بوده که با برخورداری از 33 کابین با ظرفیت 6 نفر، مسافت 1.5 کیلومتری را از بام سبز تا قله تاج‌خروس می‌پیماید.

تله کابین احرار؛ پرواز بر فراز جاهای دیدنی لاهیجان

پس از طی مسیر رفت، می‌توانید از آلاچیق‌های متعددی که در مسیر راهتان چیده شده، برای استراحت یا صرف غذا استفاده کنید. لذت سیر و سیاحت در ارتفاعِ مُشرف به سرسبزیِ مطلق طی یک بازه زمانی 20 دقیقه‌ای، تجربه کم‌نظیری است که تله‌کابین سواری در لاهیجان برایتان رقم خواهد زد. اگر هم کمی تا قسمتی از ارتفاع می‌ترسید، تله‌کابین احرار لاهیجان می‌تواند، تجربه‌ای بی‌خطر و صدالبته مملو از ترشح آدرنالین برایتان باشد! در هر صورت مطمئن باشید که نظاره مناظر و جاهای دیدنی لاهیجان در تله‌کابین و از نمای بالا، لطف خاص خودش را دارد.


پس از معرفی تله‌کابین احرار لاهیجان، واقعاً حیف است اگر به زیپ لاین معروف آن اشاره‌ای نکنیم. این زیپ لاین یک مسیر هوایی یک کیلومتری را شامل می‌شود که بام سبز، مبدا آن و هتل جهانگردی لاهیجان مقصد آن است. در اینجا شما به‌عنوان یک متقاضی با دل و جرئت، برای سُر خوردن روی یک کابل آهنی با شیب نسبتا تند که از سطح زمین، ده‌ها متر فاصله دارد، داوطلب می‌شوید و در طول مسیر، از فراز استخر زیبای لاهیجان نیز عبور می‌کنید!


زیپ لاین؛ مرور جاهای دیدنی لاهیجان در یک شیب نفس‌گیر

برخی زیپ لاین لاهیجان را یک تجربه وحشتناک قلمداد می‌کنند که با احترام به نظر آن‌ها، کماکان شما را به امتحان این چالش نفس‌گیر و لذت‌بخش دعوت می‌کنیم!

استخر لاهیجان

استخر شهر لاهیجان یکی دیگر از معروف‌ترین جاهای دیدنی آن است. یک استخر مصنوعی که با استناد به برخی روایات، قدمت آن به زمان صفوی می‌رسد. محیط دور استخر، حدود 2 کیلومتر بوده و عمق آن حدوداً 4 متر است. فارق از جاذبه‌ی بصری این استخر، حال و هوای اطراف آن است که گردشگران را حسابی سر ذوق می‌آورد. دور استخر، بستری مناسب برای پیاده‌روی و دوندگی زن و مرد اعم از پیر و جوان بوده و فضای اطراف استخر مالامال از سرزندگی و تحرک است. دوچرخه‌های کرایه‌ای و پارکِ بازی، استخر لاهیجان را برای کودک دلبندتان نیز به یک مقصد دوست‌داشتنی تبدیل می‌کند.


استخر؛ قطب مرکزی جاهای دیدنی لاهیجان

پخش موسیقی از گوشه گوشه‌ی فضا و وجود مراکز عرضه انواع خوراکی، بر جذابیت جَوِ دلپذیر استخر لاهیجان می‌افزاید. استخر لاهیجان در فصل زمستان، پذیرای انواع پرندگان مهاجر است که چنانچه شانس سفر و بازدید از جاهای دیدنی لاهیجان را در این فصل داشته باشید، می‌توانید تجربه‌ی شیرین غذا دادن به آن‌ها را نیز در دفتر خاطراتتان ثبت کنید.

حمام گلشن لاهیجان

از میان جاهای دیدنی لاهیجان، حمام گلشن یکی از جاذبه‌های توریستی با درون‌مایه تاریخی محسوب می‌شود. ساخت این حمام به دوره قاجار و زمان سلطنت فتحعلی شاه بازمی‌گردد. ساز و کار حمام گلشن در زمان خودش، بسیار جالب توجه بوده است.


حمام گلشن؛ نمونه‌ای از وجه تاریخی جاهای دیدنی لاهیجان

البته امروزه نیمی از بنای حمام گلشن به دلیل اجرای طرح‌های عمرانی و جاده‌ای تخریب شده اما نیمه‌ی باقی‌مانده آن، هنوز که هنوز است، با وجود تعدد جاهای دیدنی لاهیجان، گردشگران زیادی را از اقصی نقاط کشور به‌سوی خود می‌کشاند.

تالاب سوستان

پازل جاهای دیدنی لاهیجان، بدون اشاره به تالاب سوستان ناقص می‌ماند. یک تالاب طبیعی واقع در روستایی از توابع دهستان لیل که خاستگاهِ نیلوفران آبی و گیاهان مردابی بوده و محل زندگی انواع پرندگان و آبزیان می‌باشد. قدم زدن در محوطه تالاب سوستان و قرارگرفتن در جوِ سحرآمیز آن و تلفیق این جَو با آب‌وهوای لاهیجان، احساس بکر و خوشایندی را نصیبتان می‌کند که قطعاً ارزش تجربه کردن دارد. رویش گونه خاصی از پسته، تحت عنوان پسته دریایی در این تالاب، از دیگر نکات قابل‌ذکر این تالاب طبیعی است که علاوه بر داشتن طعم مطبوع، واجد ویژگی‌های دارویی و درمانی می‌باشد.


تالاب سوستان؛ کنج دنجی از جاهای دیدنی لاهیجان

رویش درختانی نظیر توسکا، بید و … در اطراف تالاب و نیز وجود نیزارها جذابیت بصری تالاب سوستان را دوچندان می‌کنند. راستی اگر هم اهل ماهیگیری هستید، می‌توانید قلابی به آب انداخته و شانستان را برای صید ماهی در تالاب سوستان امتحان کنید!

روستای چی چی نی کوتی

گل سرسبد روستاهای شهر لاهیجان، روستایی با نام چی چی نی کوتی است. اگر با زبان گیلکی آشنایی نداشته باشید، ممکن است این اسم تا حدی برایتان عجیب و نامأنوس باشد. اما بد نیست بدانید که «چی چی نی» در گیلکی به معنای گنجشک و «کوتی» به معنای لانه است و چی چی نی کوتی در واقع معنای لانه گنجشک می‌دهد. شهرت روستای کوهپایه‌ای چی چی نی کوتی، بیشتر به واسطه طبیعت بکر و مسحورکننده و نیز مختصات مکانی خاص آن است. هم‌جواری این روستا با دریای خزر و شهرستان‌های لنگرود، آستانه اشرفیه، دیلمان و سیاهکل از جهات چهارگانه، آن را از نظر موقعیت جغرافیایی به یک مکان ویژه تبدیل کرده است.


چی چی نی کوتی؛ ناحیه روستایی نمونه در جاهای دیدنی لاهیجان

وجود گونه‌های جانوری وحشی مثل خرس و خوک و برخورداری از مناظر طبیعی، تپه‌های پوشیده از چای سبز و نواحی جنگلی، چی چی نی کوتی را به مقصدی تبدیل می‌کند که باید حتماً نام آن را در فهرست جاهای دیدنی لاهیجان بگنجانید.

خرید ویلا در لاهیجان

جاهای دیدنی لاهیجان، آب و هوای لاهیجان و ویژگی‌های اقلیمی این شهر، موجب می‌شود که «خرید خانه ویلایی در لاهیجان»، ایده‌ای باشد که به دغدغه ذهنی بسیاری از افراد تبدیل شود. لاهیجان آن‌قدر زیبا و باشکوه است که یک بازدید گذرا و سرسری از آن، برای بخش قابل‌توجهی از گردشگران کافی و قانع‌کننده نیست و بسیاری از آن‌ها مایل‌اند که با خرید خانه ویلایی در لاهیجان، یک اقامتگاه دائمی در این شهر داشته باشند تا هر زمان که لازم باشد، از ملامت روزمرگی‌ها و ایام پرفشار زندگی، به ملایمت لاهیجان پناه ببرند. قطعاً می‌دانیم که خرید ویلا طی سالیان اخیر در شهرهای شمالی، روندی صعودی داشته و این روند در مورد خرید خانه ویلایی در لاهیجان، با آهنگ بیشتری در حال افزایش است.


البته باید بدانیم که خرید خانه ویلایی در لاهیجان در قیاس با «خرید ویلا در سایر شهرهای شمالی» معمولاً مستلزم صرف هزینه بیشتر است که این امر با توجه به جاهای دیدنی لاهیجان، موقعیت استراتژیک آن و ویژگی‌های توریستی متعددی که به برخی از آن‌ها اشاره شد، چندان هم عجیب نیست.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.