آشنایی با جاهای دیدنی گرگان، برای مسافرت یا زندگی کردن

فرهاد آذیش
4 سال پیش
آشنایی با همه جاهای دیدنی گرگان، برای مسافرت یا زندگی کردن

جاهای دیدنی گرگان

آیا تا به حال فرصت بازدید از جاهای دیدنی گرگان را داشته‌اید؟ آیا می‌دانید گرگان یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای ایران می‌باشد؟ آیا می‌دانید سالانه هزاران مسافر داخلی و خارجی به قصد بازدید از جاذبه های دیدنی، این شهر را در اولویت اول انتخاب‌های خود قرار می‌دهند.


گرگان از زیباترین شهرهای شمالی کشورمان می‌باشد که با داشتن زیباهایی بسیار در دل خود و همچنین شرایط اقلیمی مناسب، از محبوب‌ترین مناطق برای سفرهای تفریحی و گردشگری به شمار می‌آید. می‌توان گفت هر ساله شاهد ورود انبوهی از گردشگران و توریست‌ها به این شهر می‌باشیم. گرگان شهر توریستی ایران به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای ایرانی شناخته می‌شود که افراد با اهداف مختلفی به این منطقه سفر کرده و از حضور در طبیعت دلربا و جذاب گرگان نهایت لذت را می‌برند. شهر گرگان مرکز شهرستان گرگان و استان گلستان می‌باشد که در گذشته نه چندان دور با نام «استرآباد» معرفی میشد و در زبان عربی «جرجان» نیز خوانده می‌شود. جاهای دیدنی گرگان از اصلی‌ترین دلایل جذب گردشگران و توریست‌ها به این نقطه می‌باشد که با توجه به تاریخچه دور و دراز شهر گرگان می‌توانید جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری در این منطقه مشاهده کنید.


آب و هوای شهر گرگان

استان گلستان در اکثر اوقات آب و هوای مدیترانه‌ای دارد که باعث مناسب بودن وضعیت هوای گرگان است. از این رو می‌توان گفت آب و هوای گرگان در مقایسه با بسیاری از شهرهای شمالی بسیار مناسب و معتدل بوده و گردشگران می‌توانند بدون نگرانی از شرایط اقلیمی حاکم در این منطقه به سفر بپردازند. در حالت کلی موقعیت جغرافیایی این شهر در آب و هوای آن بسیار موثر می‌باشد. رشته کوه‌های البرز، دوری و نزدیکی به دریا، وجود بیابان‌های جنوبی ترکمنستان و جلگه‌های سواحل جنوبی و شرقی دریای خزر سبب شده است در بخش های مختلف گرگان آب و هوای صحرایی گرم، آب و هوای بیابانی گرم و خشک با بارندگی کم و آب و هوای معتدل گرم و بارانی مشاهده گردد. گردشگران و توریست ها در سفر به این شهر به قصد بازدید از جاهای دیدنی گرگان ابتدا بهتر است اطلاعاتی دقیق در شرایط اقلیمی حاکم در گرگان به دست آورده و با خیالی راحت به این منطقه سفر کنند.


جنگل النگدره

پارک جنگلی النگدره کجاست؟ جنگل النگدره از جمله زیباترین جاهای دیدنی گرگان می‌باشد که به عنوان هفت منطقه نمونه توریستی در ایران شناخته می‌شود. همچنین این جنگل به عنوان پارک جنگلی شاخص این منطقه معرفی شده است؛ از این رو می‌توان گفت به عنوان بهترین و زیباترین جاهای دیدنی گرگان و شمال ایران مقصد هزاران مسافر و توریست در سراسر جهان است. از بخش جنوب پارک تا شمال آن، رودخانه «قلاشی» در جریان بوده و تقریبا از وسط جنگل در حال عبور است.


گونه های مختلف گیاهی و وجود انواع درختان در این جنگل از زیبایی های بی نظیر طبیعت چشم انداز آن می‌باشد که شما با حضور در این منطقه می‌توانید از چشمه های زیبا، درختان بلوط، بید، افرا، شیردار، انجیلی، توسکا، لرگ و ممرز دیدن کرده و از بهترین امکانات رفاهی چون؛ نمازخانه، زمین ورزش، پارک کودک، سرویس های بهداشتی، ساختمان نگهبانی ها و منطقه کمپینگ بهره مند شوید. اگر تا به امروز فرصت بازدید از این جاذبه زیبای گرگان، در میان انبوهی از جاهای دیدنی گرگان را نداشته‌اید پیشنهاد می‌کنیم همین الان با شرکت در تورهای مسافرتی تجربه داشتن سفری جذاب و رویایی و بازدید از جنگل زیبای النگدره را رقم بزنید.


جنگل ناهار خوران گرگان

از دیگر جاهای دیدنی گرگان می‌توان به جنگل ناهارخوران اشاره کرد که به عنوان معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های این منطقه شناخته می‌شود. ناهارخوران گرگان با فاصله کیلومتری از شهر گرگان قرار گرفته است که به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب و برخورداری از امکانات تفریحی، گردشگری و طبیعت بی نظیرش طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.


بدون شک در سفر به گرگان و حتی گذر از این شهر نام این جنگل را شنیده‌اید که پیشنهاد می‌کنیم حتما یک بار به این منطقه مراجعه کرده و خواهید دید که ناهارخوران در مقایسه با دیگر جاهای دیدنی گرگان از زیبایی وصف نشدنی بهره مند می‌باشد. توریست ها و گردشگران می‌توانند برای میل کردن یک وعده غذایی لذیذ در طبیعتی دلنشین با آب و هوای بی نظیر، جنگل ناهارخوران را در اولویت خود قرار دهند. همچنین می‌توانند در مسیر جاده ناهارخوران از روستای زیبا و دیدنی «زیارت» نیز بازدید کنند.


جنگل توسکستان گرگان

در معرفی بهترین و زیباترین جاهای دیدنی گرگان این بار می‌خواهیم شما را با جنگل «توسکستان» که از دیدنی های بی نظیر این منطقه است، آشنا کنیم. این جنگل در فاصله 40 کیلومتری از گرگان و در جنوب شرقی این شهرستان قرار گرفته است که در سفر به گرگان بایستی 35 دقیقه مسیر را طی کرده و به جنگل زیبای توسکستان برسید. بالاترین نقطه این جنگل با نام «جهان نما» شناخته می‌شود که برای رسیدن به این نقطه باید از مسیرهای پر پیچ و خمی عبور کنید که در فصل سرد زمستان به دلیل برف و یخبندان بودن مسیر این جاده، امکان رسیدن به منطقه جهان نما بسیار دشوار است و اقامت طولانی در این مکان به توریست ها و مسافران داده نمی‌شود. اگر قصد دارید در سفر به گرگان حتما از این جاذبه بی نظیر دیدن کنید، پیشنهاد می‌شود فصل تابستان و بهار را برای سفر انتخاب کنید و در هوای خنک و دلنشین از جنگل زیبای توکستان و آبشار توسکستان دیدن نمایید. شما با حضور در این شهر از دیدن جاهای دیدنی گرگان سیر نخواهید شد. اغراق نیست اگر بگوییم که جاذبه های این شهر تمام نشدنی می‌باشند.


موزه گرگان

در سفر به گرگان و بازدید از جاهای دیدنی آن حتما از موزه گرگان دیدن کنید. افتتاح این ساختمان به سال 1343 برمی‌گردد که آثار تاریخی و قدیمی بسیاری در این موزه به نمایش قرار داده شده است و شما می‌توانید با حضور در این منطقه، تاریخ و تمدن مردم دشت گرگان، از هزاران سال پیش تا به امروز را در یک نگاه مشاهده کنید.


پارک ملی گلستان (گرگان)

پارک ملی گلستان از جاهای دیدنی گرگان و از قدیمی ترین پارک ملی کشورمان می‌باشد که به عنوان اولین پارک ملی ایران با هدف پناهگاه برای حیات وحش در نظر گرفته شده است. این پارک در فاصله 115 کیلومتری غرب بجنورد و 30 کیلومتری شهر گالیش قرار گرفته است. شما می‌توانید با حضور در این پارک زیبا حدود 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری را مشاهده کنید! اقامتگاه پارک ملی گلستان از جمله امکانات و خدمات این منطقه می‌باشد.


روستای زیارت

همانطور که در بخش های قبلی گفتیم، جاهای دیدنی گرگان یکی دو تا نمی‌باشد که بتوان در سفرهای دو سه روزه از تمامی مناطق جذاب این شهر دیدن کرد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این منطقه حتما چند روز بیشتر اقامت داشته و لحظات ناب و بی نظیری را در بازدید از جاهای دیدنی گرگان سپری کنید.


روستای زیارت یکی از قشنگ ترین جاذبه های تفریحی و گردشگری گرگان به شمار می‌آید که به دلیل وجود زیارتگاهی متعلق به بوداییان به این نام معرفی شده است. این روستا در فاصله بسیار کوتاهی از ناهارخوران قرار گرفته و در جنوب آن می‌توان آبشار زیبا و باصفای زیارت را مشاهده کرد. این منطقه با توجه به شرایط اقلیمی بسیار مناسب و چشمه های آب گرم درمانی در اولویت بسیاری از مسافران واقع می‌شود.


برج المان گرگان

از جذاب ترین و دیدنی ترین جاهای دیدنی گرگان، برج المان گرگان می‌باشد که با ارتفاع 57 متر در چند طبقه طراحی و ساخته شده است. در هر یک از طبقه های این برج، امکانات و خدمات رفاهی عجیبی وجود. این برج در کل با مساحت 1500 متر مربع، در یک طبقه با مساحت 300 متر به عنوان رستوران و در طبقه ای به مساحت 250 متر مربع به آشپزخانه و در طبقه ای دیگر با مساحت 170 متر به تراس اختصاص داده شده است.


میل گنبد گرگان

از جاهای دیدنی گرگان می‌توان به میل گنبد گرگان اشاره کرد. این برج بلندترین برج آجری در جهان بوده و در شهر گنبد کاووس در فاصله نزدیک از گرگان واقع شده است. به دلیل زیبایی و معروفیت بسیار، سالانه مقصد بازدید انبوهی از مسافران و توریست های داخلی و خارجی واقع می‌شود که این امر نشان از اهمیت این جاذبه زیبای دست ساز انسان می‌باشد.


برج میل به دوران آل زیار بر می‌گردد که نشان از قدیمی و باستانی بودن آن داشته و برای نگهداری آتش در آتشدان ها بر روی آن‌ها مورد استفاده واقع میشد و اغلب در نزدیکی ورودی شهرها ساخت و بنا میشد.


سد کوثر گرگان

سد کوثر گرگان که به سد نمل معروف می‌باشد، از جاهای دیدنی گرگان و محبوب ترین منطقه توریستی می‌باشد که در 16 کیلومتری جنوب شرقی این شهر واقع شده است. این سد در سال 1367 شروع به احداث شد و در سال 1372 افتتاح گردید. سد کوثر با داشتن یک مخزن اصلی و یک مخزن رسوب گیر دارای 2.7 میلیون متر مکعب ظرفیت می‌باشد.

بالا شهر گرگان کجاست؟

در میان انواع مناطق دیدنی گرگان و جاذبه های این شهر می‌توان به بالاشهر گرگان اشاره کرد که منطقه ای بسیار مناسب برای اقامت در سفر به این شهر می‌باشد. بالاشهر گرگان به عنوان عیان نشین شناخته می‌شود که از لحاظ اقتصادی شرایط بسیار مناسبی را داشته و می‌توان خانه های لوکس و مدرن را در این منطقه مشاهده کرد. همچنین بهتر است بدانید در فاصله نزدیک از بالاشهر می‌توان از جاهای دیدنی گرگان چون نهارخوران، فلکه کاخ، شهرک مخابرات دیدن نمود.


خرید ویلا در گرگان

گردشگران و مسافرانی که سفر به گرگان را به صورت متداول در اولویت انتخاب های خود قرار می دهند می توانند با «خرید ویلا در گرگان» در بهترین و مناسب ترین مناطق این شهر اقامت داشته باشند به این منظور بهتر است ابتدا اطلاعاتی در خصوص نرخ قیمت زمین در مناطق مختلف این شهر به دست آورده و با اطلاع دقیق اقدام به خرید ویلا در شهر زیبای گرگان کنید. سفر به این شهر توریست و اقامت چند روزه در آن می توانید بهترین و زیباترین تجربه سفر داخلی شما به شمار آید که در کنار بازدید از مکان های دیدنی گرگان می توانید از آب و هوای آرام و دلنشین آن لذت ببرید. اگر به دنبال «خرید ویلا در شمال» هستید، اما در مورد شهر مورد نظر خود تردید دارید، حتما سری به مقاله‌ی معرفی شهرهای «رامسر» و «چمستان» هم بزنید. (این دو شهر جزء شهرهای پرفروش در حوزه ویلا هستند.)


این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.