شهرک‌های برند شمال کدامند؟ بهترینها برای خرید و اقامت

هانیه ولی زاده
2 ماه پیش
معرفی شهرک‌های برند کل استان مازندران_2نبش

شهرهای شمالی ایران به دلیل نزدیکی به جنگل و دریا، مناظر بکر و آب‌و هوای دلپذیری که دارد، گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. بسیاری هم برای سکونت و سرمایه‌گذاری به دنبال بهترین شهرک‌‌های برند شمال هستند تا به بودجه و ایده‌ال هایشان نزدیک باشد. اگر شما هم به فکر خرید و سرمایه‌گذاری ملک در شهرک‌های برند شمال هستید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین شهرک‌‌ها و امکانات بی نظیری که دارند آشنا شویم.

منظور از شهرک‌های برند شمال چیست؟

شاید برای شما هم سوال شده باشد که به چه شهرک‌هایی، شهرک برند می‌گویند؟! به شهرک‌های بزرگی که قدمت چند ساله دارند، به آن شهرک برند یا معروف می‌گویند. این شهرک‌ها به دلیل قدمت چند ساله‌شان، از مشاعاتی مانند فضاهای تفریحی، زمین‌های تنیس، زمین گلف، ساحل‌های اختصاصی، استخرهای خصوصی، پارکینگ، نگهبانی و... برخوردار هستند.


3 مزیت خرید ویلا در شهرک‌های برند شمال

 1- کیفیت زندگی در شهرک‌های برند شمال: از اولویت‌های هر خانواده‌ای در زمان خرید ویلا در شمال و دیگر مناطق کشور، تلاش برای ارتقاء و تغییر سبک زندگی است تا بتوانند از شلوغی ها و ترافیک دور شوند. در ادامه با دیگر مزیت‌های زندگی در شهرک‌های برند شمال آشنا می‌شویم.

 2- مدیریت مالی (تعیین و تقسیم هزینه‌های مشاع): با خرید ویلاهای شهرکی می‌توانید هزینه‌های جاری زندگی را بهتر مدیریت کنید، زیرا در ویلاهای شهرکی هزینه‌های مشاع به‌صورت گروهی و بر اساس هر خانوار تعیین و پرداخت می‌شود. که این روند در ویلاهای خصوصی وجود ندارد و تمام هزینه‌ها به عهده خود فرد می‌باشد.

 3- دسترسی به امکانات تفریحی و رفاهی: از دیگر مزیت‌های شهرک‌های برند شمال، دسترسی آسان به امکانات تفریحی و رفاهی آن است، ویلاهای ساحلی مناسب‌ترین گزینه برای گذراندن اوقات فراغت و ساحل‌های آن بهترین تفرج گاه، فضا برای بازی کودکان و مکانی برای قدم‌زدن و دریافت انرژی مثبت می‌باشد.

قیمت و خرید ویلا در شمال


ویژگی شهرک‌های برند شمال(5 ویژگی مهم)

 1- مهمترین ویژگی (لوکیشن شهرک): شهرک‌های شمالی به دلیل نزدیک بودن به دریا و جنگل، بهترین گزینه برای کسانی است که به طبیعت علاقه زیادی دارند و می‌خواهند از شلوغی‌های شهر دور شوند، پس در زمان خرید ویلا به موقعیت جغرافیایی بسیار توجه کنید.

 2- کیفیت متریال‌ها و استاندارد بودن سازه: شهرک‌های برند شمال با اینکه چند سال از ساخت‌شان میگذرد ولی باز‌هم از درجه یک‌ترین متریال و مصالح برای ساخت‌وساز استفاده می‌کنند و هر شهرک سبک و طراحی منحصر به فرد خود را در طراحی ساختمان دارد اعم از؛ مدرن، کلاسیک و... ، به همین دلیل تقاضا برای آنها بسیار زیاد است.

 3- ارزش سرمایه‌گذاری: شهرک‌های برند شمال به دلیل دسترسی به امکانات رفاهی و تفریحی، نزدیکی به جنگل و دریا، امنیت بسیار بالا جزو موارد گران‌قیمت‌تر و مناسب برای افزایش سرمایه محسوب می‌شود.

 4- سایر امکانات: شهرک‌های برند شمال از امکانات زیادی مانند باشگاه‌های بدنسازی، زمین‌های ورزشی، زمین‌های مخصوص فوتبال، لیزرترگ، سوارکاری و خدماتی مانند اتاق ماساژ، رستوران های سنتی و فست فود، کافی‌شاپ و فروشگاه‌های مختلفی دارند.

 5- امنیت بالا: مقایسه رایجی که بین ویلاهای شهرکی و مستقل انجام می‌دهند، امنیت آنهاست. امنیت شهرک‌های برند به‌مراتب بیشتر از ویلاهای مستقل است، زیرا علاوه بر نظارت همسایگان، نگهبانی 24 ساعته هم دارند که کلیه عبور و مرور افراد کنترل می‌شود.


معرفی شهرک‌های برند شمال ( 12 شهرک لاکچری )

این روزها زندگی در فضایی امن و آرامش‌بخش، به‌دوراز آلودگی و شلوغی برای بسیاری از افراد اهمیت بسزایی دارد. خرید ملک در شهرک‌های برند شمال، یکی از موقعیت‌های عالی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. به همین دلیل بسیاری تلاش می‌کنند متناسب با بودجه و سلیقه خود ویلای موردنظر را پیدا کنند. در ادامه با شهرک‌های برند شمال کشور آشنا می‌شویم.

1- شهرک های برند چمستان 

 چمستان در غرب استان مازندران واقع شده است، درگذشته نام این شهر چمازستان بوده، به دلیل رشد زیاد سرخس در این منطقه. از بهترین منطقه‌های چمستان هم می‌توان خیابان کشاورز، بالا بازار و بلوار شیخ فضل‌الله نوری را نام برد. اگر قصد خرید ویلا در چمستان را دارید، با ما همراه باشید تا در ادامه با شهرک‌های برند چمستان آشنا شویم.

1/1- شهرک آپادانا

 شهرک آپادانا یکی از معروف‌ترین شهرک‌های برند شمال در چمستان می‌باشد، و به دلیل دسترسی بسیار نزدیکی که به شهر چمستان است، بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری و سکونت می‌باشد.

1/2- شهرک آدریان

این شهرک به مساحت 10 هزار متر، با 58 پلاک تفکیک شده و از 120 متر تا 500 متر ویلا ساخته شده. شهرک آدریان یکی از شهرک‌های بسیار فوق‌العاده با ویو جنگل در چمستان محسوب می‌شود و می‌توانید با هر بودجه‌ای از ارزان‌ترین تا گران‌ترین ملک‌ها را در این شهرک پیدا کنید.

2- شهرک خزرشهر

این شهرک با قدمت 50 سال، از قدیمی‌ترین شهرک‌های برند شمال به شمار می‌رود. به دلیل نوع ساخت‌وساز و امکانات ویلا، می‌توان خزر شهر را از گران‌قیمت‌ترین شهرک‌های ویلایی دانست. این شهرک در وسعتی به مساحت 120 هکتار گسترده شده، تعداد قواره‌های زمین در شهرک برند خزر‌شهر در بخش‌های شمالی و جنوبی، حدود 1270 تا 1280 قواره است. هر قواره زمین در این شهرک 600 متر تا 1400 متر هم می‌رسد. ویلاهای شهرک برند خزرشهر جزو ویلاهای لوکس حساب می‌شوند، ویلاهای قدیمی‌تر متراژ بیشتر و نماهای آن‌ها به سبک مدرن و سلطنتی ساخته شده است.

امکانات شهرک خزرشهر

  • امنیت بالا، با 100 نگهبان در 3 شیفت کاری
  • نبود شهرک و زمین های کشاورزی در اطراف شهرک خزرشهر
  • فضای سبز و محیطی آرامش‌بخش برای ساکنین شهرک
  • دارای زمین های تنیس، فوتبال و والیبال می‌باشد
  • 200 تا 300 متر ساحل اختصاصی
  • 3 رستوران اختصاصی


3- شهرک دریاکنار

این شهرک در نزدیکی شهر بابلسر قرارداد. شهرک دریاکنار اوایل دهه 40 در زمان حکومت محمدرضا شاه ساخته شده، شهرک دریاکنار از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهرک‌های مازندران است، روش‌های اداره شهرک نسبت به شهرک‌های دیگر منحصربه‌فرد می‌باشد؛ زیرا توسط یک هیئت‌مدیره متشکل از یک مدیر، هفت عضو هیئت مدیر و پلیس ساختمان تشکیل شده است. مساحت شهرک دریاکنار 300 هکتار و 2430 پلاک آپارتمان و ویلا وجود دارد. قواره ویلاها معمولاً 600 متر، 300 متر و 350 متر هستند؛ ولی قواره ویلاهایی که در سری اول شهرک دریاکنار ساخته شده‌اند 1000 متری هستند.

 امکانات شهر دریاکنار

  • فضای سبز بسیار زیبا و مناسب برای پیاده روی
  • سیستم امنیتی بسیار بالا
  • پلاژ برای آفتاب گرفتن و ساحل اختصاصی
  • 4 رستوران در بخش کنار دریا


مشخصات ویلاهای شهرک برند دریاکنار

این شهرک دارای یک بلوار اصلی و 19 خیابان فرعی است. خوبی شهرک دریاکنار این است که در همسایگی آن هیچ زمین صنعتی زمین کشاورزی و یا فعالیت تولیدی وجود ندارد. تمام خیابان‌های شهرک دارای کانکس نگهبانی هستند، در خیابان ششم شهرک برند دریاکنار پلاژ آقایان و ساحل اختصاصی قرار گرفته این امکانات برای خانم‌ها هم وجود دارد و در خیابان هفدهم واقع شده است.

  • شارژ شهرک در طول سال برای ویلاها حداکثر تا 4 میلیون تومان و برای آپارتمان‌ها حدود یک و نیم‌میلیون تومان می‌باشد.
  • بیشترین تردد در داخل شهرک ایام نوروز، آخرهفته روزهای پنجشنبه و جمعه و تعطیلات است. برای تردد ساکنانش در شهرک کارت تردد صادر می‌شود و برای مهمان‌ها تا دو کارت قابل دریافت است.
  •  این شهرک دارای حسابدار، هیئت‌‌ مدیره، پلیس ساختمان و معاون می‌باشد. 


4- شهرک امیردشت

در منطقه کلارآباد استان مازندران واقع شده و یکی از شهرک‌های لوکس و برند شمال ایران است به دلیل مساحت بزرگ و معماری زیبا توجه سرمایه‌گذاران و خریداران را به خود جلب کرده است.

امکانات رفاهی و تفریحی شهرک امیردشت

  • امکانات ورزشی: دارای زمین‌های ورزشی مجهز برای فوتبال، والیبال و تنیس است و فقط در دسترس ساکنین شهرک می‌باشد.
  • فضاهای سبز و پارک: شهرک برند امیردشت دارای سه پارک جنگلی است که به ساکنین شهرک فضایی آرام برای گردش و استراحت ارائه می‌دهد.
  • پلاژ ساحلی: پلاژ ساحلی به وسعت 4000 متر برخوردار می‌باشد، امکاناتی مانند رستوران، تفریحات آبی و سی ساید در آن وجود دارد.
  • جاده سلامت: ساکنین شهرک امکان پیاده‌روی در فضای سرسبز را دارند، جاده سلامت با درختان و درختچه‌های زیبا و سرسبز تزیین شده تا فضای آرام و آراسته برای ساکنین فراهم کند.
  • امکانات امنیتی: در شهرک امیردشت به دلیل اهمیت‌دادن به امنیت ساکنان از سیستم ایمنی حرفه‌ای برخوردار است. در ورودی شهرک دوربین‌های پلاک خوان نصب شده تا ورود و خروج خودروها کنترل شود و به دلیل دارابودن نگهبان 24 ساعته امنیت ساکنین تامین شده است.


5- شهرک فردوس رویان

این شهرک به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده مساحت کلی آن هم 60 هکتار می‌باشد سن ساخت شهرک فردوس رویان سال 42 باز می‌گردد هر کدام از قسمت‌های یک گیت نگهبانی به‌صورت مجزا دارد در نزدیکی این شهرک چند شهرک برند دیگر هم وجود دارد؛ مانند شهرک مهندسین شهرک اربابان و شهرک دریا شهر می‌باشد. اگر به دنبال خانه ویلایی لوکس با معماری متفاوت دوبلکس و استخردار هستید شهرک برند فردوس بهترین گزینه برای شما می‌باشد. ویلاهای ساخته شده از 1000 متر شروع و تا حدود 1250 ،1500 و 1800 متر وجود دارد ویلاهای 2000 متری هم در بخش شمالی شهرک می‌توانید پیدا کنید.

 امکانات شهرک فردوس رویان

  • فضای بازی مخصوص کودکان
  • پارک عمومی برای گردش ساکنین شهرک فردوس رویان
  • زمین‌های والیبال و تنیس


6- شهرک دریابیشه

 این شهرک در محدوده نوشهر و رویان واقع شده است و یکی از منحصربه‌فردترین شهرک‌ها به شمار می‌رود تاریخ ساخت شهرک دریا بیشه به حدود سال 1351 باز می‌گردد. این شهرک در وسعتی به مساحت 80 هکتار گسترده شده است از این مساحت 12 هزار متر ساحل اختصاصی برای ساکنین شهرک در نظر گرفته شده است قواره‌ها در این شهرک 1000 متری است و به تعداد 470 قطعه تفکیکی وجود دارد، 380 تا 390 واحد ساختمانی ویلایی در شهرک دریا پیش‌ساخته شده است.

 امکانات شهرک دریابیشه

  • زمین‌های فوتبال و والیبال
  • یک رستوران اختصاصی
  • دارای 3 عدد چاه عمیق برای آبیاری کل شهرک
  • خدمات پزشکی و درمانی
  • وجود سیستم‌های مداربسته در تمام شهرک


7- شهرک خانه‌دریا

 این شهرک در محدوده بین سرخرود و محمودآباد می‌باشد. عملیات ساخت شهرک دریاکنار از سال 1351 تا 1352 به پایان رسید در این شهرک 1400 قواره ملک و بیشتر از 1000 هزار آپارتمان در آن ساخته شده است قواره‌های زمین داخل شهرک از 600 متر تا 1400 متغیر است.

امکانات شهرک خانه دریا

  • دو قسمت مجزا برای خانم‌ها و آقایان
  • زمین های بازی مانند؛ تنیس، والیبال و فوتبال
  • دارای تعدادی سوپرمارکت و 4 رستوران سنتی، فست فود و کافه می‌باشد
  • 2 پارک با محوطه سازی زیبا و چشم نواز


8- شهرک قناری جویبار 

یکی از بهترین شهرک‌های برند در نزدیک جویبار (جنب دانشگاه آزاد جویبار و منطقه گردشگری گلدشت) و 36 کیلومتری بابلسر واقع شده است. این شهرک فعالیت خود را از سال 1389 آغاز کرد و یکی از بهترین شهرک‌های برند در بابلسر می‌باشد.

  امکانات شهرک برند قناری جویبار

  • دارای امکانات تفریحی و رفاهی
  • دارای کافی‌شاپ و رستوران‌های سنتی و فست فود می‌باشد
  • تفریحاتی مانند؛ بستر ماهیگیری، جت اسکی، موتور چهارچرخ و اسکی روی آب

 

 9- شهرک قصردریا

این شهرک در فاصله 7 کیلومتری از شهرستان محمودآباد به سمت فریدون‌کنار واقع شده است اگر قصد خرید ویلای سرمایه‌گذاری در شهرک قصر دریا را دارید ابتدا باید با فازهای شهرک و مقررات آن آشنا شوید.

 فاز اول شهرک قصردریا

فاز اول این شهرک در سال 1381 شروع به ساخت شد به‌مرورزمان پروژه‌های کامل شده به صاحبان ملک تحویل داده شد. در فاز اول 6 نوع مختلفی ویلا با معماری‌های متفاوت ساخته شد این فاز چیزی بیشتر از 10 هکتار است تعداد 166 ویلا در آن ساخته شده است.

 فاز دوم شهرک قصردریا

در فاز دوم بهترین فرصت برای شماست تا بهترین سرمایه‌گذاری را داشته باشید. در این فاز واحدهای تجاری هم وجود دارد، و ویلاها و پنت هاوس‌ها در حال ساخت هستند. این فاز نسبت به فاز دوم وسعت بیشتری دارد. در فاز دوم شهرک قصر دریا بیشتر از 400 ویلا و 22 پنت‌هاوس بافاصله نزدیک با دریا در حال ساخت هستند.

فاز سوم شهرک قصر دریا

این فاز با فاز اول و دوم اندکی تفاوت دارد در فاز سوم اکثر آپارتمان و برج مسکونی ساخته شده و مجهز به تمام امکانات رفاهی و تفریحی برای ساکنین است. در فاز سوم شهرک یک برج مسکونی مرتفع 25 طبقه که در هر طبقه آن چهار بخش مجزا ساخته شده و مجموعاً 12 واحد مسکونی در آن وجود دارد.

فاز چهارم شهرک قصر دریا

فاز چهارم در واقع یک پروژه در حال برنامه‌ریزی و ساخت است. قرار است آپارتمان‌های مسکونی و ویلا ساخته شود بعضی از آپارتمان‌های فاز چهارم شهرک قصر دریا حدود 10 طبقه هستند، به این نکته توجه کنید که فاز چهارم به‌درستی راه‌اندازی نشده و در مراحل ابتدایی قرار دارد.


10- شهرک 400 دستگاه رامسر

این شهرک در بلوار کازینو واقع شده است و جزو لوکس‌ترین و بهترین شهرک‌های رامسر به شمار می‌رود. شهرک 400 دستگاه در دوران پهلوی ساخته شده و از لحاظ مهندسی بسیار استاندارد است.

امکانات شهرک 400 دستگاه رامسر

  •  5 دقیقه فاصله تا ساحل دریا
  •  نزدیک بودن به کاخ مرمر و هتل "نیستان"
  •  نزدیک بودن به بازار محلی رامسر
  •  10 دقیقه فاصله تا فرودگاه بین‌المللی رامسر و بیمارستان رامسر
  •  از لحاظ امنیت به دلیل نزدیک بودن به کلانتری شهرک 400 دستگاه بسیار امن محسوب می‌شود
  •  میزان ترافیک در این منطقه معمولی است نه خیلی شلوغ و نه خیلی خلوت است
  •  خیابان‌های نزدیک به این شرایط می‌توان به بلوار معلم بلوار طالقانی و بلوار مطهری اشاره کرد.

 

نتیجه‌گیری

شمال کشور همیشه جزو مناطق پر گردشگر بوده، نمی‌توان گفت کدام از شهرک‌های برند شمال، رتبه اول را بین تمام شهرک‌ها دارد، حال برخی از شهرک‌ها به دلیل امکاناتی که دارند به‌عنوان‌مثال؛ نزدیکی به دریا و جنگل، معماری‌های خاص و لوکس ویلاها، زمین‌های تنیس، پارک، سواحل خصوصی و… می‌توان گفت جزو گران‌ترین شهرک‌های برند شمال محسوب می‌شوند. ما در این مقاله با شهرک‌های برند شمال مانند؛ شهرک‌های برند چمستان، شهرک 400 دستگاه رامسر، شهرک خزر شهر، خانه دریا، امیر دشت، دریا بیشه و… با امکانات، قانون و مقررات، و شرایط جغرافیایی آنها آشنا شدیم. تا شما بتوانید خرید و یا سرمایه‌گذاری بهتری داشته باشید.
 

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
هانیه ولیزاده هستم کارشناسی فیزیک دارم، اول داستان مشغول سروکله زدن با قوانین فیزیک و چالشاش بودم اما بعدش دنبال علاقه ام رفتم و وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شدم . مدتی هم هست که تولید محتوای تخصصی در زمینه ملک و آموزش مشاوران املاک رو انجام میدم.
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.