مزایا و معایب کابینت های MDF

شروین دولتشاهی
5 سال پیش
مزایا و معایب کابینت های ام دی اف (MDF)

کابینت MDF

کابینت های ام دی اف امروزه به علت قیمت مناسب و مقاوم بودن آنها در برابر رطوبت، نسبت به «کابینت های چوبی» و «های گلاس» در اکثر خانه ها مشاهده میشوند. در این مطلب با کابینت های ام دی اف و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا میشویم.

مزایای کابینت های ام دی اف (MDF)

هزینه پایین

یکی از برجسته ترین مزایای کابینت های MDF قیمت آن میباشد. از آنجایی که MDF از فیبرهای چوبی، موم و رزین ساخته شده است، ارزانتر از کابینت های تمام چوب، استیل زنگ نزن و دیگر جنس های کابینت هست. بنابراین اگر میخواهید کابینت های آشپزخانه تان را با هزینه مناسبی نو نوار کنید، کابینت های MDF گزینه ایده آلی برای شما میباشند. در این بین حواستان باشد که قیمت کمتر این نوع کابینت ها دلیل بر نامرغوب آن ها نیست!

به راحتی تمیز می شوند

از آن جایی که سطح کابینت های MDF از لایه نازک وینیل تشکیل شده است، به راحتی تمیز میشوند. بیشتر لکه ها را میتوانید با اسفنج یا یک تکه پارچه نرم و آب پاک کنید. برای لکه های مقاومتر، میتوانید به اسفنج تان کمی شوینده خانگی غیرساینده اضافه کنید. با وجود این، از به کار بردن شوینده های قوی که حاوی مواد نفتی، الکلی یا استون هستند، خودداری کنید؛ زیرا ممکن است به سطح کابینت آشپزخانه آسیب برسانند. پس از پاک کردن لکه، کابینت را با دستمال کاغذی خشک نمایید تا از آسیب های ناشی از رطوبت جلوگیری شود.

بد شکل و دچار انحراف نمیشوند

برخلاف کابینت های چوبی، کابینت های MDF مستعد تاب برداشتن و انحراف نیستند. در کابینت هایی که تاب برمیدارند، در کابینت به خوبی بسته نمیشود، طبقه ها نامتقارن میشوند و حتی شاید ظاهری غیرجذاب و نامتقارن پیدا کنند. اگر کابینت های چوبی در محیطِ بسیار مرطوب استفاده شوند، احتمال دارد که این مشکلات پیش بیاید. کابینت های MDF جایگزین ایده آلی برای آب و هوا و یا فضای بسیار مرطوب هستند؛ زیرا دیگر لزومی ندارد که نگران بدشکل شدن و یا آسیب دیدنِ ناشی از رطوبت باشید.

تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد

با توجه به این که کابینت های MDF از ضایعات دور ریختنی چوب ساخته میشوند، به لحاظ تنوع رنگ و طرح انواع بسیار زیادی دارند که همین امر استفاده از آن ها را رایج تر و انتخاب کابینتی مناسب برای مشتری را راحت تر کرده است. کابینت های MDF اکثرا طرح چوب دارند و در ایران نیز طرح چوب این کابینت ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

سایر مزایای کابینت های MDF

از دیگر مزایای کابینت های MDF میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

طول عمر کابینت های MDF زیاد است.

با توجه به آن که در تهیه آن ها از خرده چوب های بازیافتی استفاده میشود، با استفاده از آن ها میتوان به حفظ محیط زیست کمک کرد.

در مقابل ضربه مقاوم هستند و کمتر نگران شکستن یا خم شدن کابینت های MDF میشیم.

شیک و مدرتن هستند و علاوه بر طرح و رنگ های متنوع، زیبایی خاصی نیز دارند که یکی از دلایل این قضیه، صاف و صیقلی بودن اون هاست.

معایب کابینت های ام دی اف (MDF)

نیاز به مراقبت بیشتر در نگهداری

در حالی که کابینت های MDF در شرایط عادی از دوام مناسبی برخوردارند، کافیست دچار خراشیدگی یا تورفتگی شود تا تمام کابینت در معرض آسیب بیشتر قرار گیرد، زیرا آسیب پذیرترین بخش آن در معرض دید قرار میگیرد. کابینت های آشپزخانه MDF معمولا قابل تعمیر نیستند، بنابراین بسیار مهم است که حواستان باشد دچار کوچکترین شکاف یا ضربه ای نشوند. با وجود این، بعضی از آسیب ها معمولا اجتناب ناپذیرند و در نتیجه کابینت های MDF در مقایسه با کابینت های چوبی، فلزی و سایر جنس های کابینت در مدت زمان کوتاهتری نیاز به تعویض پیدا میکنند.

حساس به حرارت

کابینت های ام دی اف (MDF) بسیار به حرارت و گرما حساس هستند. اگر کابینت های MDF را در مجاورت اجاق گاز قرار دهید، ممکن است حباب، برجستگی و یا پوسته پوسته شدن را در آنها مشاهده کنید زیرا به سطح وینیل آسیب میرسد. همچنین، کابینت های MDF رنگ شده اگر در مجاورت منبع گرما نصب شوند، ممکن است کمی رنگ پریده گردند و یا هاله ی زرد نه چندان زیبایی را به خود بگیرند.

خرید کابینت ام دی اف

اگر با توجه به توضیحات داده شده، به دنبال خرید کابینت ام دی اف مناسبی هستید، حتما از سایت «سلام ساختمان» که به طور تخصصی و در همین زمینه فعالیت میکند، بازدید کنید.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
1 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
محمدرضا لشگرنویس
مشاورین املاک لشگرنویس
9 سال پیش

چه جالب و زیباست ..............اطلاعات عمومی ما بالا میره

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.