نوشهر کجاست؟ هرآنچه نیاز است در مورد زندگی در نوشهر بدانید!

تیم 2نبش
4 روز پیش
نوشهر کجاست؟ هرآنچه نیاز است در مورد زندگی در نوشهر بدانید!

در پاسخ به این سؤال که نوشهر کجاست؟ باید بگوییم نوشهر یکی از دیدنی‌ترین شهرهای غرب استان مازندران به شمار می‌رود و به همین جهت نام آشنایی برای عاشقان طبیعت و سفر است. استان‌های شمالی از قدیم به دلیل طبیعت زیبا و مجاورت با دریای خزر همواره موردتوجه گردشگران بوده‌اند. از بین شهرهای شمالی، نوشهر با داشتن جاذبه‌های طبیعی و چشم‌انداز زیبا همچون نگینی در غرب استان مازندران می‌درخشد. در اینجا مطالبی را در مورد اینکه شهر نوشهر کجاست جمع آوری نمودیم.

در سال‌های اخیر افراد زیادی اقدام به خرید ویلا در استان‌های شمالی کرده‌اند. شهر نوشهر در این بین یکی از محبوب‌ترین شهرها از دید گردشگران و سرمایه‌گذاران به شمار می‌رود و خرید ویلا در نوشهر رونق زیادی پیدا کرده است. به این دلیل که افراد زیادی علاقه دارند در شهرهای پاک و زیبای شمالی به دور از آلودگی و شلوغی‌های سرسام‌آور شهرهای بزرگ صنعتی زندگی کنند.

نوشهر کجاست؟ معرفی کامل نوشهر از تاریخچه تا مکان های تفریحی و فرهنگی

نوشهر کجاست؟ معرفی کامل نوشهر از تاریخچه تا مکان های تفریحی و فرهنگی

نوشهر یکی از شهرستان‌های غرب استان مازندران با مساحت تقریبی 1718 کیلومترمربع – که 7023 درصد مازندران را تشکیل می‌دهد - و مرکزی به همین نام است. جمعیت نوشهر طبق آخرین سرشماری که در سال 1395 صورت گرفته است، 49405 نفر است. نوشهر از 2 بخش مرکزی و کجور 3 شهر نوشهر، شهر کجور و هر پل و 6 دهستان به نام‌های خیر و کنار، بلده کجور، کالج، پنجک رستاق، زانوس رستاق و توابع کجور تشکیل شده است. مردم نوشهر به زبان طبری و گویش کجوری صحبت می‌کنند که شباهت زیادی به گویش مردم شهرهای چالوس و نور دارد.

شهر نوشهر از نظر موقعیت جغرافیایی در ارتفاع 2.9- از سطح دریا قرار دارد. این شهر از سمت شمال با دریای خزر، از سمت غرب با شهرستان چالوس، از سمت شرق با شهرستان نور و از سمت جنوب با بخش بلده و رشته‌کوه‌های البرز همسایه است. همچنین 154 کیلومتر از پایتخت فاصله داشته و از طریق دو راه ارتباطی یعنی جاده کندوان و جاده چالوس از تهران قابل دسترسی است.در نوشهر به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و خاک بسیار حاصلخیز، کشاورزی رونق زیادی داشته و در واقع نقش مهمی در اقتصاد این شهر دارد. همچنین رفت‌وآمد زیاد گردشگران به این شهر و سرمایه‌گذاری در آن نیز تأثیر به سزایی در رونق اقتصادی این شهر دارد.

نقشه نوشهر

تاریخچه شهر نوشهر

تاریخچه شهر نوشهر

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شهر نوشهر کجاست؟ و چگونه این منطقه با گذشت زمان به یکی از زیباترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای استان مازندران  تبدیل شده است. همان‌طور که اشاره شد شهر نوشهر یکی از شهرهای غرب استان مازندران است و از دو بخش کوهستانی و جلگه‌ای مرکزی و کجور تشکیل شده است. استان مازندران در قدیم و پیش از اسلام با نام تپورستان شناخته می‌شد و قوم تپوری در این منطقه سکونت داشتند. بعد از اسلام نام این قوم به طبری و نام منطقه به طبرستان تغییر کرد.

کجور که در حال حاضر یکی از بخش‌های نوشهر است، در گذشته جز شهر رویان محسوب می‌شد و پایتخت آن بود. رویان هم یکی از شهرهای کهن سرزمین طبرستان محسوب می‌شود و در قدیم شامل شهرهای نور، چالوس، تنکابن، عباس‌آباد و نوشهر بود.

اما نوشهر کجاست؟ و چگونه به وجود آمد؟ شهر نوشهر ابتدا از روستای گردکل که روستایی در مجاورت رودخانه بود، شکل گرفت. این روستا در مجاورت دریا قرار داشت و ساحل آن موقعیت مناسبی برای پهلوگرفتن شناورهای تجاری داشت. در زمان قاجار شخصی به نام خاچیک به دلیل موقعیت تجاری خوب این روستا به سمت آن جذب شد و از این روستا و سواحل آن برای انجام فعالیت‌های اقتصادی نظیر مبادله کالا بین روسیه و ایران استفاده کرد؛ به همین دلیل نوشهر در زمان قاجار با نام خاچیک شناخته می‌شد. پیش از آن نوشهر به سنگ تجن - که تقریباً قدیمی‌ترین نام این منطقه است – شهرت داشت.

بعد از مدتی به دلیل آغاز حکمرانی و فعالیت‌های عمرانی شخصی به نام حبیب‌الله خان سردار خلعتبری، نام این منطقه به حبیب‌آباد تغییر پیدا کرد و بعد از آن نیز به دهنو شهرت یافت. سپس در سال 1318 در زمان پهلوی اول با شکل‌گیری بندر نوشهر بافت شهری پیدا کرد و نام نوشهر را بر آن نهادند. واضح است که اصلی‌ترین دلیل ایجاد و شکل‌گیری شهر نوشهر، نزدیکی آن به دریا و موقعیت مناسب آن برای ایجاد بندر و انجام فعالیت‌های اقتصادی است.

آب و هوای نوشهر چگونه است؟

شهر نوشهر هم مانند سایر شهرهای شمالی به دلیل نزدیکی به دریا دارای آب و هوای معتدل مرطوب و استوایی است؛ به همین دلیل در فصل‌های تابستان رطوبت هوا بسیار زیاد و طاقت‌فرسا است. تغییر دما در شبانه‌روز در این شهر بسیار کم است. یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک شهرهای شمالی بارندگی است. تقریباً در تمام ماه‌های سال احتمال بارش باران وجود دارد؛ اما بارش برف به‌ندرت اتفاق می‌افتد. این شهر در فصول مختلف جذابیت‌های خاص خودش را دارد؛ اما بهترین زمان سفر به نوشهر - به دلیل آب و هوای خنک و مطبوع و میزان رطوبت کمتر نسبت به تابستان - فصل بهار است.

بیشتر بخوانید : چند نکته مهم قبل از خرید ویلا ساحلی در نوشهر 

معرفی غذاهای محلی نوشهر

معرفی غذاهای محلی نوشهر

غذا خوردن یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات در زندگی است. همه شهرها و استان‌ها کشور ایران غذاهای محلی و جذاب خاص خودشان را دارند. شهرهای استان مازندران نیز از این امر مستثنی نیستند. تنوع غذایی در شهرهای این استان بسیار زیاد است و می‌توان گفت خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاها را می‌توانید در این مناطق نوش‌جان کنید.

یکی از تفریحات هر گردشگری در سفر به مکان‌های مختلف خوردن غذاهای محلی مخصوص آن مکان‌هاست. شهر زیبای نوشهر هم مانند سایر مناطق، غذاهای محلی لذیذ و خوش‌طعمی دارد که نمی‌توان هنگام سفر به این شهر آن‌ها را نادیده گرفت. از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین غذاهای محلی نوشهر می‌توان آش کدو، آغوز مسما، بشته واش، نازخاتون، کدو پلو، بیج بیج، خورشت آلو نام برد که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به نوشهر حتماً آن‌ها را امتحان کنید.

معرفی برخی از مراکز مهم در شهر نوشهر

یکی از نکات بااهمیت برای هر شخصی که قصد زندگی در نوشهر یا سفر به آن را دارد، وجود مراکز مهم از قبیل مراکز خرید، مراکز فرهنگی هنری و جاهای دیدنی آن است. نوشهر شهری پیشرفته با امکانات زیاد است. مراکز متعدد خرید، مراکز ورزشی، مراکز آموزشی و جاذبه‌های گردشگری زیادی در شهر نوشهر وجود دارد. این مراکز مهم نوشهر کجاست؟ برای پاسخ به این سؤال ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

مراکز خرید نوشهر کجاست؟

مراکز خرید نوشهر کجاست؟

یکی از تفریحات گردشگران و ساکنان هر شهر، رفتن به مراکز خرید است. مراکز خرید علاوه بر اینکه از جاهای دیدنی و تفریحی هر شهر محسوب می‌شوند نقش زیادی در اقتصاد هر شهر دارند. نوشهر مراکز خرید متعدد و مدرن زیادی دارد. اگر به نوشهر سفر کردید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این مراکز خرید دیدن کنید. با بازدید از این مراکز خرید در کنار تجربه خرید دلچسب و به‌یادماندنی می‌توانید از امکانات تفریحی از قبیل شهربازی، رستوران و مجتمع‌های ورزشی نیز بهره‌مند شوید. در ادامه برخی از معروف‌ترین مراکز خرید نوشهر را معرفی می‌کنیم.

  • مجتمع الماس نوشهر: یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید نوشهر مجتمع الماس است که یک مجتمع تجاری و اداری متشکل از 4 طبقه و 150 واحد تجاری و 60 واحد اداری است. این مجتمع شامل فروشگاه‌های مختلف از جمله پوشاک، لوازم خانگی و غیره، پارکینگ اختصاصی با ظرفیت 500 خودرو و همچنین شهربازی و امکانات تفریحی دیگر است. مجتمع الماس نوشهر کجاست؟ این مجتمع در میدان همافران، بلوار خیریان، جنب اداره پست مرکزی واقع شده است.
  • مرکز خرید آریازی: این مرکز خرید به اندازه مجتمع الماس وسیع نیست؛ اما مرکز خرید مدرنی با انواع کالا از قبیل پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم دکوری منزل، لوازم خانگی و... است. مرکز خرید آریازی نوشهر کجاست؟ این مرکز خرید در بلوار نوشهر، خیابان کریمی واقع شده است.
  • مرکز خرید لنگر: مرکز خرید لنگر معروف‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز خرید نوشهر با مساحت 20 هزار مترمربع و متشکل از 6 طبقه است. این مرکز خرید معماری زیبا و جذابی دارد، فروشگاه‌های آن در فضای باز قرار دارند و با پله‌برقی می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. مجتمع خرید لنگر علاوه بر فروشگاه‌های مدرن و محصولات باکیفیت، به رستوران و کافی‌شاپ نیز مجهز است. مرکز خرید لنگر نوشهر کجاست؟ این مرکز خرید در خیابان 15 خرداد، بلوار شهید کرمی، بین دهخدا و ورزش واقع شده است.
  • بازار روز نوشهر: بازدید از بازار محلی و سنتی هر شهری برای همه گردشگران جذابیت دارد. بازار روز نوشهر یکی از مراکز خرید نوشهر است که در آن می‌توانید محصولات محلی و انواع سوغاتی‌ها و خوراکی‌های شمالی و مخصوص شهر نوشهر خریداری کنید. گردش در این بازار بسیار لذت‌بخش خواهد بود؛ زیرا از یک طرف بوی سبزی‌های معطر و تازه شمالی فضا را فراگرفته و از طرفی دیگر خوراکی‌های جذابی مانند انواع ترشی، مربا، لواشک، محصولات لبنی، انواع میوه‌ها، زیتون و... به چشم می‌خورد. همچنین در بخشی از بازار انواع ماهی‌های دریای خزر به فروش می‌رسد. بازار روز نوشهر کجاست؟ این بازار در میدان آزادی شهر نوشهر واقع شده است.

 

مراکز ورزشی شهر نوشهر کجاست؟

در نوشهر سالن‌ها و مراکز ورزشی زیادی وجود دارد. در زیر به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • سالن ورزشی شهدای هلستان واقع در خیابان بهارستان جنوبی، بهارستان هفتم
  • سالن ورزشی حسن رنگرز واقع در میدان لنگرگاه، خیابان ادیسون
  • سالن ورزشی شهدای آموزش و پرورش واقع در خیابان پور شعبان
  • سالن ورزشی شهید بهشتی واقع در میدان لنگرگاه، خیابان ادیسون
  • پینت بال دانیال واقع در خیابان دریا
  • باشگاه بدنسازی نشاط واقع در خیابان 17 شهریور، ساحل حسینیه
  • باشگاه بیلیارد اسطوره واقع در بلوار آزادی، خیابان فردوسی شمالی
  • باشگاه ورزشی ارمایل واقع در میدان لنگرگاه، خیابان ستارخان، خیابان ادیسون

مراکز آموزشی و فرهنگی نوشهر کجاست؟

شهر نوشهر دارای مراکز فرهنگی مختلف مانند کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، سینما، کتابخانه و حوزه هنری است. همچنین مراکز آموزشی زیادی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • دانشگاه علوم و فنون دریایی
  • دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
  • دانشگاه آزاد واحد نوشهر
  • دانشگاه معماری کمال‌الملک
  • آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی
  • دانشگاه پیام‌نور
  • دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران

جاهای دیدنی نوشهر کجاست؟

جاهای دیدنی نوشهر کجاست؟

نوشهر جاهای دیدنی و گردشگری بسیاری دارد. جنگل‌های سرسبز، دریاچه‌های زیبا، تالاب‌ها، سواحل زیبا و روستاهای بکر و دیدنی زیادی در این شهر جای گرفته‌اند که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند و ساعت‌ها می‌توان در آن‌ها گشت‌وگذار کرد. در ادامه چند مورد از این مکان‌های تفریح و توریستی را معرفی می‌کنیم، پس لطفا همراه ما باشید.

تالاب ارواح

تالاب ارواح دریاچه‌ای بکر و دست‌نخورده در دل جنگلی سرسبز در روستای زیبای چلندر است. در ابتدا شاید تصور کنید این دریاچه مکانی ترسناک است؛ اما اصلی‌ترین دلیل نام‌گذاری این تالاب درختان زیادی است که در آن وجود دارد و به دلیل قرارگرفتن در آب، خشک و پوسیده شده و تنها ریشه و تنه آن باقی مانده است. این منطقه در اکثر مواقع سال مه‌آلود است و همین امر باعث ایجاد فضای خوفناک در آن شده است.

جنگل سیسنگان

جنگل سیسنگان یکی از بهترین جاهای دیدنی نوشهر برای کسانی است که عاشق طبیعت و اقامت در دل جنگل هستند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این جنگل نزدیکی به جاده ساحلی است. در نتیجه دسترسی آسانی به دریا دارد. در این جنگل از گونه‌های خاص گیاهی و جانوری از قبیل درختان بلوط، افرا، شمشاد و حیواناتی مثل روباه و پلنگ محافظت می‌شوند. در این جنگل امکانات تفریحی زیادی برای گردشگران فراهم شده است. پلاژهای مخصوص خانم‌ها و آقایان، رستوران، زمین‌های ورزشی، قایق‌سواری و محوطه اسب‌سواری بخشی از این امکانات هستند.

دریاچه آویدر

در نزدیکی جنگل سیسنگان سدی به نام سد آویدر وجود دارد و پشت آن دریاچه‌ای به همین نام شکل گرفته است. این منطقه فاصله‌ای در حدود 5 کیلومتر با دریا دارد و به همین دلیل منطقه‌ای کوهستانی است. دریاچه آبیدر یکی از زیباترین مناطق برای استراحت، تفریح و گشت‌وگذار است. از امکاناتی که در این دریاچه برای گردشگران فراهم شده است می‌توان به ماهیگیری، قایق‌سواری، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری و... اشاره کرد.

پلاژ سیترا

 پلاژ سیترا یکی از بهترین پلاژهای نوشهر و شمال کشور ایران محسوب می‌شود. نام دیگر این پلاژ، پلاژ حسینی است. در این پلاژ امکانات تفریحی بسیاری از قبیل شهربازی، دوچرخه‌سواری، پیست کارتینگ و منطقه شنا مخصوص آقایان و بانوان برای گردشگران فراهم شده است.

دریاچه خضر نبی

دریاچه خضر نبی دریاچه‌ای بسیار زیبا در شمال نوشهر و روستای نیمور است. بومیان این منطقه اعتقاد دارند در گذشته‌های دور حضرت خضر از این دریاچه عبور کرده و به همین دلیل نام آن را خضر نبی نامیدند و آن را مقدس می‌شمارند. وسعت این دریاچه بیش از 5 هکتار و عمق آن 5 متر است.

باغ گیاه‌شناسی

 باغ گیاه‌شناسی نوشهر با وسعت 35 هکتار، بهترین مکان تفریحی برای عاشقان گل و گیاه است. در این باغ، گیاهان درحال انقراض نگهداری می‌شود. بخش‌های مختلف این باغ عبارت است از: گیاهان دارویی، میوه‌های بومی، گیاهان پیازی، خزه‌ها و سوزنی برگ‌ها. همچنین در هنگام گردش در این باغ می‌توانید در مکان‌ها تفریحی و آلاچیق‌هایی که برای رفاه گردشگران در نظر گرفته شده‌اند، استراحت کنید.

روستای کندلوس

 روستای کندلوس روستایی خوش آب و هوا و ییلاقی در بخش کجور است. این روستا طبیعت بکر و زیبایی دارد و جاذبه‌های طبیعی زیادی در اطراف آن وجود دارد. برخی از اماکن تفریحی که در نزدیکی این روستا قرار دارند عبارت‌اند از: آبشار کندلوس، موزه مردم‌شناسی و موزه گیاهان دارویی. کندلوس روستای بسیار تمیزی است؛ به‌گونه‌ای که در سرتاسر آن سطل‌های زباله قرار دارد و هیچ زباله‌ای روی زمین وجود ندارد. خانه‌های روستای کندلوس به سبک سنتی و شمالی با پنجره‌های چوبی و دیوارهای کاهگلی ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید : جاهای دیدنی نوشهر + عکس 

سوغات و صنایع‌دستی نوشهر

سوغات و صنایع‌دستی نوشهر

همه ما دوست داریم هنگام سفر به یک منطقه یادگاری و نشانی از آن با خود به یادگار ببریم. نوشهر از آن دسته شهرهایی است که علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، سوغات خوراکی و صنایع دستی زیبایی نیز دارد که هنر دست مردمان هنرمند این خطه است. از جمله سوغاتی‌های خوراکی این منطقه می‌توان به چای، ماهی تازه، سبزی‌های معطر، انواع ترشی و مربا، برنج و... اشاره کرد.

صنایع‌دستی نوشهر نیز علاوه بر یک یادگاری و سوغاتی خوب برای یادآوری خاطرات خوش‌سفر، راهی برای امرارمعاش ساکنین نوشهر محسوب می‌شود. از جمله صنایع دستی نوشهر که توسط افراد هنرمند آن تولید می‌شود می‌توان حصیربافی، جاجیم‌بافی، سفالگری، لاک تراشی، سوزن بافی، گلیم‌بافی، نمدمالی، قلاب‌بافی، ترمه‌دوزی و لباس محلی را نام برد.

آثار تاریخی نوشهر کجاست؟

آثار تاریخی نوشهر کجاست؟

تاریخ هر سرزمین بیانگر فرهنگ و تمدن و زندگی گذشتگان آن است. کشور ما ایران با تمدنی چند هزار‌ساله آثار تاریخی زیادی دارد که بسیار منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز هستند و گردشگران زیادی از اقصی‌نقاط جهان برای دیدن آن‌ها به ایران سفر می‌کنند. نوشهر هم از آن دسته شهرهایی است که آثار تاریخی بی‌نظیری دارد و سفر به این منطقه برای دوستداران تاریخ و فرهنگ خالی از لطف نخواهد بود؛ اما آثار تاریخی نوشهر کجاست؟

اگر شما هم قصد سفر به خطه سرسبز مازندران را دارید و شهر زیبا و توریستی نوشهر را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر مختصری در مورد جاهای گردشگری و تاریخی نوشهر مطالعه کنید تا بتوانید از همه شگفتی‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی نوشهر دیدن کنید و سفر لذت‌بخش‌تری تجربه کنید. در ادامه برخی از آثار تاریخی نوشهر را معرفی می‌کنیم.

  • قلعه کیومرث نوشهر: قلعه کیومرث یکی از آثار ملی ایران متعلق به دوران است که در روستای کجور قرار دارد.
  • امامزاده نوح: امامزاده‌ای است مربوط به دوران قاجار که در روستای چلندر نوشهر قرار دارد.
  • موزه کندلوس: موزه کندلوس یکی دیگر از آثار تاریخی نوشهر است که توسط دکتر علی‌اصغر جهانگیری در روستای کندلوس ساخته شد. قدمت این موزه به دوران قبل از اسلام و قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. در این موزه اشیا گران‌بهایی از جمله پوشاک، نقاشی، مجسمه، زیورآلات، کتب خطی... نگهداری می‌شود.
  • حمام کندلوس: این حمام که مربوط به دوره قاجار است یکی از آثار تاریخی نوشهر واقع در روستای کندلوس است. این حمام جز آثار ملی ثبت شده ایران است.
  • دزد قلعه: قلعه‌ای جذاب و دیدنی مربوط به دوران عصر آهن واقع در بخش کجور است.
  • آرامگاه درویش امیر: قدمت این امامزاده که یکی از آثار ملی ثبت شده ایران است به قرن 9 هجری قمری برمی‌گردد و در روستای لاشک بخش کجور واقع شده است.
  • موزه مردم‌شناسی تبریزی: موزه مردم‌شناسی تبریز در سال 1396 به همت خیری هنرمند، مجسمه‌ساز و طراح لباس به نام خانم تبریزی در روستای کوشک سرا ساخته شد. در این موزه آثار گران‌بهایی چون پوشاک قوم‌های مختلف ایران و ابزارهای مردم‌شناسی نگهداری می‌شود.

بندر نوشهر کجاست؟

بندر نوشهر کجاست؟

بندر نوشهر که در قسمت شمال نوشهر قرار دارد یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری و اقتصادی کشور محسوب می‌شود. این بندر در سال 1309 توسط شرکت‌های بورورکس هلند و آگرمن بلژیک ساخته شد و در سال 1318 به بهره‌برداری رسید. بندر نوشهر دارای خطوط هوایی و فرودگاه برای پروازهای داخلی است. همچنین حجم بسیار زیادی کالا توسط بیش از 500 کشتی در این بندر مبادله می‌شوند.

نخستین کالایی که در این بندر تخلیه شد مربوط به ماشین‌آلات کشاورزی کارخانه ذوب‌آهن کرج است که توسط یک کشتی تجاری 1000 تنی از روسیه بارگیری و وارد بندر نوشهر شد. بندر نوشهر  مسافت دریایی کمی به کشورهای اروپایی و آسیای میانه دارد  و به دلیل شرایط اقلیمی، مناسب صادرکردن مواد خوراکی به این مناطق است. همچنین نزدیکی به مراکز مهم صنعتی کشور نظیر تهران، خراسان، سمنان و مرکزی دلیل  دیگری بر اهمیت این بندر مهم است.

بالاشهر یا بهترین منطقه نوشهر کجاست؟

بهترین منطقه نوشهر کجاست؟ آیا دنبال خرید ویلا در بهترین منطقه نوشهر هستید یا قصد سفر به این شهر توریستی و دیدنی را دارید و می‌خواهید در بهترین محله آن اقامت کنید؟ محله‌های خوب زیادی در نوشهر وجود دارند. در شهرهای شمالی، روستاها و مناطق گردشگری بسیاری در اطراف شهر وجود دارند که افراد غیربومی زیادی به آن‌جا سفر کرده یا اقدام به خرید ملک و سرمایه‌گذاری در آن مناطق می کنند. در اطراف و حومه نوشهر نیز مناطق و روستاهای لوکس زیادی وجود دارد. شهرک‌سازی، خرید ویلا و سرمایه‌گذاری در بسیاری از این روستاها رونق بسیاری دارد. برخی از بهترین و پرطرفدارترین این مناطق عبارت‌اند از: روستای چلک، روستای ونوش، کندلوس و روستای توسکاتک.

این مقاله را بخوانید : بهترین محله نوشهر برای خرید ویلا 

از بهترین مناطق داخل شهر نوشهر می‌توان مناطق همافران و دریاسر را نام برد. ارزش ملک در این مناطق بالاتر از سایر نقاط بوده و دسترسی راحت‌تری به جنگل و دریا دارند. همچنین بافت شهری، آپارتمان‌ها و امکانات بهتری نسبت به بقیه محله‌های نوشهر دارد. در بین این دو محله، دریاسر رتبه بهتری از همافران دارد. در این منطقه که تقریباً ویلایی محسوب می‌شود باغ ویلاهای زیادی وجود دارد و آرامش بیشتر در آن حکم‌فرما است.

سخن آخر

نوشهر کجاست؟ مناطق دیدنی نوشهر، سوغات و صنایع دستی نوشهر و بهترین محله نوشهر برای زندگی کجاست؟ در این مقاله در مورد همه این‌ها به‌تفصیل صحبت کردیم. همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم نوشهر یکی از محبوب‌ترین و زیباترین شهرهای غرب استان مازندران است. این شهر به دلیل موقعیت خوب و نزدیکی به جنگل و دریای خزر شهر پرطرف‌داری در بین گردشگران است. از طرفی عده زیادی در سال‌های اخیر اقدام به سرمایه‌گذاری و خرید ملک در نوشهر کرده‌اند؛ بنابراین شهر نوشهر یک گزینه عالی برای کسانی است که قصد خرید ملک دارند و می‌خواهند سرمایه‌گذاری پر سودی داشته باشند.  

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
ما در تیم تولید محتوا 2نبش با جمع آوری جدیدترین اخبار و آموزش های مرتبط در حوزه املاک و مسکن، همواره در تلاشیم تا در جهت افزایش آگاهی و سطح دانش افراد در این حوزه یک جامعه آموزشی کامل محیا کنیم.
2 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
لقمان علی پور
10 ماه پیش

نوشهر از معدود شهرهایی هست که دسترسی به تمام مناطقش خیلی آسونه استادیوم شهدای نوشهر، فرودگاه، بندر و تمام مناطق دیدنی خیلی نزدیک به مرکز شهر هستند.

کاربر مهمان
10 ماه پیش

نوشهر شهر کوچیک ولی خوش اب و هوا و زیباییه

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.